  • Data: 2018-04-07 00:02:56
    Temat: Re: jakie wiertła beton/cegła?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-04-06 o 22:20, Kris pisze:

    > Ok odpuśćmy komplementy
    > Przeczytaj pytanie autora wątku i jako "doświadczony"(życiem?)instalator doradż mu
    zakup wierteł

    Ale ja już się wypowiedziałem w tym temacie i nie będę się wypowiadał
    jako instalator, bo jako instalator nie żałuję na narzędzia z
    najwyższych półek.

    Mogę się jednak wypowiedzieć jako użytkownik sprzętów profesjonalnych,
    który na próbę kupił także i tańsze narzędzia. Mam więc porównanie.
    Tematy z wiertarkami z mechanicznym udarem także już przerabiałem.

    > Potrzebuję nabyć jakiś mały komplet wierteł cegła/beton do
    > podstawowych prac domowych (powieszenie karnisza, lampy, wieszaka,
    > szafki) - chciałbym jednak, by były to wiertła sensownej jakości.

    Autor chce dobre wiertła, które mają służyć do "(powieszenie karnisza,
    lampy, wieszaka, szafki)". Już sam fakt, że chce montować karnisze,
    które zazwyczaj montuje się do żelbetowej belki nadproża okiennego
    sprawia, że muszą to być wiertła widiowe przeznaczone do wiercenia w
    murach i betonie, a młotowiertarka powinna posiadać udar pneumatyczny
    oraz sprzęgło. Wiertła widiowe na SDS-Plus jakiekolwiek, bo
    kilkadziesiąt otworów to wywierci nawet najtańszymi wiertłami tego typu.
    Niestety nie da się takich otworów wywiercić wiertarką bez udaru czy też
    nawet z udarem, ale mechanicznym.

    Kolejną sprawą jest fakt, że takie wiertarki za 50zł nie posiadają
    sprzęgła, które zabezpiecza przed uszkodzeniem/połamaniem rąk. Niestety
    podczas wiercenia w ścianach, wiertła widiowe czasami potrafią się
    zablokować, zwłaszcza jak natrafią na pręt zbrojeniowy. Wtedy taka
    wiertarka może ukręcić rękę. Niestety dawno temu, kiedy jeszcze nie
    miałem porządnych narzędzi, właśnie taka, tania wiertarka z udarem
    mechanicznym i bez sprzęgła uszkodziła mi staw w nadgarstku. Ręką co
    prawda normalnie ruszam, ale dłuższa praca tą ręką, nawet dłuższe
    korzystanie z myszki komputera czy muzykowanie powoduje u mnie spory ból
    nadgarstka. Muszę się szprycować lekami przeciwbólowymi. Po prostu mam
    pamiątkę na całe życie.

    Najrozsądniejszym wyborem jest więc ta młotowiertarka, którą poleciłem
    za ok. 200zł, która amatorowi posłuży wystarczająco długo, a wraz z nią
    dostanie jeszcze komplet wierteł widiowych oraz szpice do kucia.
    Polecam, bo sam kupowałem i używałem na próbę, a mój znajomy ich kupił 8
    szt. do firmy, jak zobaczył te moje młotowiertarki, które kupiłem na
    próbę. Ma przyzwoity udar, a do tego jest w pełni bezpieczna, bo ma
    sprzęgło.

    Wybacz, ale doradzanie w tym przypadku wiertarki za 50zł i wiertła za
    1zł jest nieporozumieniem i kompletnym niezrozumieniem tematu.