  • Data: 2010-10-10 19:25:22
    Temat: Re: k=1.0 (2 szyby) a k=0,7 (3 szyby) warto ?
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 9 Paź, 13:30, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:

    > A widziałeś moje wyliczenia ?
    > Mi wyszło niestety że te 1400-1700zł dopłaty zwróci mi się dopiero po
    > 25-30latach ...
    > Ale może źle policzyłem ????

    moje wyliczenia sa powyzej. Wiec mozesz sobie je zweryfikowac i
    ewentualnie poprawic wartosci jakie tam umiescilem. Liczylem koszt
    energii elektrycznej wiec na pewno trzeba sobie skorygowac jak liczysz
    wegiel albo gaz.

    > Szczerze mówiąc nie chce rolet zewnętrznych. Nie są one w żaden sposób
    > antywłamaniowe (ich sforsowanie zajmuje chwilę) a koszt rolet i montażu jest
    > spory ...
    Ale forsowanie jest hałaśliwe. W sensownej okolicy to pomaga. Ale nie
    twierdze ze to ich glowna cecha.

    > Wolę rolety wewnętrzne i firanki ...
    > Dodatkowo rolety zewnętrze musialby by być na silniki i sterowane , bo nie
    > wyobrażam sobie codzienie kilka razy latać po domu i otwierać i zamykać i
    > zapewne skończyło by się tak jak u moich znajomych gdzie rolety są nonstop
    > ... nieużywane , bo nikt nie pamieta aby je pozamykać i nikomu się nie chce
    Eee tam. U mnie robi sie to 2x na dobe. raz rano raz wieczorem. Nie
    jest upierdliwe. Podobnie duzo czasu pochlania zaslonienie/odslonienie
    okna.

    > A sterowanie + elektronika sterująca to następny duży koszt ...

    ee tam...

    > A dom będzie na wsi i chciałbym coś przez okna widzieć a nie czuć się jak w
    > bunkrze ...
    > W nocy? i co tam widzisz? :) W miescie w wiezowcu widoki moga byc niezle ale w
    zarosnietej wsi? :)

    > Co to za oszczędność?
    > ładne firanki to koszt kilkudziesięciu złotych od okna , rolet materiałowych
    > podobna kwota ...

    Pranie, wieszanie itp. Nie mam zaslon a jeden zestaw to zgrubsza
    30-100zl w zaleznosci od rodzaju...

    > A koszt rolet zewnętrznych to koszt kilku-kilkunastu tysięcy złotych ...
    ja kupilem za chyba 600zl/szt.