  • Data: 2021-08-12 08:51:50
    Temat: Re: kamera na baterie
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 12 sierpnia 2021 o 01:04:01 UTC-5 ddddddddddddd napisał(a):

    > właśnie o tym pisałem - Ty masz 300mA na kamerę, a tam przy pracy 45dni
    > na dwóch 18650 (bo na to wygląda) - wychodzi bliżej kilku mA - i to już
    > razem z modułem WiFi. Dlatego mnie to zaciekawiło - a może po prostu coś
    > źle liczę?

    Mysle ze liczysz dobrze ale nie to co sie dzieje w rzeczywistosci.

    Te kamerki na akumulator maja w opisie ze nagrywaja tylko jak wykryja ruch.

    Mam u siebie maline z kamerka i ona jak zapisuje dane to jednak troche wiecej energii
    potrzebuje.
    Nie sadze aby te kamerki z tematu byly az tak sprawne aby 45 dni dzialaly non stop i
    zapisywaly full video o 25 klatkach w buforze cyklicznym.

    Obstawiam ze one budza sie na jedna klatke co powiedzmy sekunde, porownuja te klatke
    z poprzednia i jak jest jakas zmiana to przez 15-30 sekund nagrywaja do nas-a.

    W reklamach pisza ze maja 180 dni zycia na jednym ladowaniu a tu mamy 45. Czyli
    jakies 20% z tego. Obstawiam ze jakby je postawic w ruchliwym miejscu to ten czas sie
    skroci do maks paru dni.

    Tu masz przykladowe watki gdzie ludki gadaja o nich
    https://communitysecurity.eufylife.com/t/battery-lif
    e-question/277175/4
    W tym wspominaja 1100 detection events. Liczac po 30 sekund na detekcje to jest
    jakies 600minut. Czyli okolo 10h. IMHO mozliwe na dwu 18650.

    Tu masz w komentarzu na dole info ze akumulatory starczaja na 8h w tym przypadku:
    http://community.anker.com/t/eufycam-2c-battery-drai
    n-too-fast/74547/13

    Tak wiec sadze ze wczesniejsze fandzolenie (jakis czas temu ktos o tych kamerach
    mowil) jak to dlugo moga dzialac jak i aktualny polprawdziwy post omijajacy dosyc
    wazne aspekty sa czescia dosyc dobrej strategii marketingowo kłamliwej. Bazujac na
    fakcie ze ludzie mysla ze kamera do monitoringu bedzie nagrywac wszystko to nawet 45
    dni na jednym ladowaniu robi wrazenie.

    Tyle ze jak tu widac, prawda jest inna i nie ma pokrycia materialem calego okresu
    dzialania kamery a z doswiadczenia wiem ze detekcja ruchu w tych wynalazkach jest tak
    kiepska ze jakbym mial zlodzieja zlapac to predzej wyniosl by mi polowe domu zanim
    kamera by to wykryla. Bawilem sie tym jakis czas temu i wyniki byly tak zenujace ze
    odpuscilem calkowicie ten ficzer i zamiast tego po prostu lapie statyczne obrazki co
    3-5 sekund i montuje z tego timelapse. A zenujace rezultaty to np fakt ze po moim
    przejsciu i zamachaniu kamerze nagrane zostalo tylko to ze byl pusty korytarz. I to
    mimo zdefiniowania obszaru wykrywania i ustawienia poziomu czulosci ciutke powyzej
    poziomu gdzie wykrywala ruch ciagle albo przypadkowo. Po pogadaniu ze znajomymi
    ktorzy korzystali z innych kamer i probowali detekcji ruchu moge tylko zacytowac
    jednego z nich: "its shit".

    Dzieki temu jak ktos sie mi w okolicy szweda to jak nie jest szybszy od supermena to
    mam go zlapanego na materiale. Ale to juz inna bajka nie zwiazana z poborem energii
    ale zwiazana z detekcja ruchu.