  • 1. Data: 2021-08-10 08:11:01
    Temat: kamera na baterie
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    Wyciągam to z wątku o czymś innym.
    Znajomu kupił kamerę zasilaną z akumulatorka i powiesił na domu. Nagrywa
    z detekcją ruchu, chyba na dodatkowym serwerku w domu (a przynajmniej
    jakąś dodatkową skrzyneczkę do tego ma). Na opakowaniu miała czas pracy
    180dni.
    O dziwo wytrzymała aż 45 dni - więc jeśli ktoś potrzebuje kamery na
    baterie, to ponad miesiąc czasu jest w stanie takie coś pociągnąć
    (możliwe, że gdzieś na działce przy mniejszym ruchu więcej).

    https://i.ebayimg.com/images/g/jccAAOSwaOhgyX5y/s-l6
    40.png

    Lukasz

  • 2. Data: 2021-08-10 10:14:46
    Temat: Re: kamera na baterie
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.08.2021 o 08:11, ddddddddddddd pisze:
> [...]
    > baterie, to ponad miesiąc czasu jest w stanie takie coś pociągnąć
    > (możliwe, że gdzieś na działce przy mniejszym ruchu więcej).

    https://allegro.pl/oferta/system-monitorujacy-eufy-c
    am-2c-t88313d2-wi-fi-10775847928

    Taniej wyjdzie kamera z kartą SD z panelem FV + jakieś aku na działce a
    juz w ogóle fotopułapka wychodzi najkorzystniej.

    https://allegro.pl/oferta/fotopulapka-gsm-kamera-les
    na-fullhd-ir-sms-mms-10805169545

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 3. Data: 2021-08-10 11:33:46
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-08-10 o 10:14 +0200, LordBluzg(R) napisał:

    > Taniej wyjdzie kamera z kartą SD z panelem FV + jakieś aku na działce
    > a juz w ogóle fotopułapka wychodzi najkorzystniej.

    Oba rozwiązanie odpowiadają różnym potrzebom. Kamera, o której wspominał
    wcześniej LB zapisuje zdjęcia/klipy na bieżąco gdzieś na zewnątrz, więc
    można je podejrzeć o dowolnej porze i bez potrzeby bycia na miejscu.
    Fotopułapka (lub kamera z kartą SD) wymaga wyciągania karty SD, a więc
    i fizycznej obecności na miejscu - na nic to kiedy człowiek wyjechał na
    2 dni i chce podejrzeć czy aby wszystko gra na pastwiskach.

    Mateusz

  • 4. Data: 2021-08-10 12:56:31
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Fotopułapka (lub kamera z kartą SD) wymaga wyciągania karty SD, a więc
    > i fizycznej obecności na miejscu - na nic to kiedy człowiek wyjechał na
    > 2 dni i chce podejrzeć czy aby wszystko gra na pastwiskach.

    a nie:) jakbyś wlazł w linkę to byś wiedział:))))
    to fp z gsm i wysyla ci na maila:)

    Avast.

  • 5. Data: 2021-08-10 14:09:30
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-08-10 o 12:56 +0200, sirapacz napisał:

    > a nie:) jakbyś wlazł w linkę to byś wiedział:))))
    > to fp z gsm i wysyla ci na maila:)

    A to wycofuję się z poprzedniej wypowiedzi - zabawka bardzo fajna, i
    faktycznie może być alternatywą do "normalnej" kamery. Tylko wówczas do
    kosztu należałoby dodać kartę SIM. Nie wiem jak w PL, u mnie nie ma
    darmowych, trzeba albo opłacać abonament, albo przed każdym wyjazdem
    kupić jakiegoś groszowego SIMa do późniejszego wyrzucenia - z tego
    powodu sam wybrałem kamery wifi, które montuję przed wyjazdem, a nie
    fotopułapek. Dodatkową zaletą kamer jest możliwość ogarnięcia 360 st
    dookoła, kiedy te mają wbudowany silniczek (ale to już raczej nie w
    modelach bateryjnych, do moich ciągnę przedłużacz z domu na czas mojej
    nieobecności).

    Mateusz

  • 6. Data: 2021-08-10 14:28:28
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 10.08.2021 o 09:14, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    >

    > Taniej wyjdzie kamera z kartą SD z panelem FV + jakieś aku na działce a
    > juz w ogóle fotopułapka wychodzi najkorzystniej.

    pewnie tak, wrzuciłem to bardziej jako ciekawostkę - bo wychodzi na to,
    że to max kilka mA bierze, co jak na taką kamerę z wifi to dla mnie
    zadziwiający wynik. Byłem pewny, że 2 tygodnie to będzie sukces.
    Są chyba też wersje działające do 360 dni - czyli w praktyce powinna
    wytrzymać 3 miesiące, a to już zadowalająca częstotliwość demontażu ze
    ściany ;) (no i ponoć można do tego dokupić małe panele PV co robi z
    tego dość sensowny, estetyczny (w przeciwieństwie do fotopułapek) zestaw
    (pomijam cenę)
    A ten zestaw to bardziej dla kogoś, kto koniecznie chce kamery
    bezprzewodowe, do tego są zestawy z wideo dzwonkiem do drzwi - łatwe w
    obsłudze i pewnie konfiguracji.

    Lukasz

  • 7. Data: 2021-08-10 14:30:15
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    > Oba rozwiązanie odpowiadają różnym potrzebom. Kamera, o której wspominał
    > wcześniej LB zapisuje zdjęcia/klipy na bieżąco gdzieś na zewnątrz, więc
    > można je podejrzeć o dowolnej porze i bez potrzeby bycia na miejscu.

    zapisuje chyba na zewnątrz na swoim nas'ie, nadal lokalnie. Tyle tylko,
    że masz do tego łatwe połączenie telefonu, jak już połączysz to z
    domowym wifi

    Lukasz

  • 8. Data: 2021-08-10 14:44:34
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-08-10 o 13:30 +0100, ddddddddddddd napisał:
    > zapisuje chyba na zewnątrz na swoim nas'ie, nadal lokalnie.

    Wystawić taki nas-owy zasób na zewnątrz to żaden problem - wówczas
    rozwiązanie przestaje być lokalne i można sobie oglądać zdjęcia ze
    swojego podwórka będąc gdziekolwiek na świecie.

    Mateusz

  • 9. Data: 2021-08-10 16:26:47
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Oba rozwiązanie odpowiadają różnym potrzebom. Kamera, o której wspominał
    > wcześniej LB zapisuje zdjęcia/klipy na bieżąco gdzieś na zewnątrz, więc
    > można je podejrzeć o dowolnej porze i bez potrzeby bycia na miejscu.

    No nie, gdybyś kliknął w linka z Allegro to byś wiedział, że zapis jest
    lokalny.

    > Fotopułapka (lub kamera z kartą SD) wymaga wyciągania karty SD, a więc
    > i fizycznej obecności na miejscu - na nic to kiedy człowiek wyjechał na
    > 2 dni i chce podejrzeć czy aby wszystko gra na pastwiskach.

    Fotopułapka ma kartę SIM :)

    W tematycznej kamerze jest też problem z odległością od serwera zapisu.
    Przez 3 ściany nie działa, lub przez 2 stropy. To rozwiązanie dobre
    tylko ze względów estetycznych...ale jesli ktoś i tak wierci dziurę w
    ścianie do powieszenia kamery to lepiej jak ona ma kabel i własne
    zasilanie. Co innego jeśli jest to działka bez zasilania, chociaż
    ładowanie też jest problematyczne, bo trzeba ją zabrać do domu, żeby
    podładować. Fotopułapka za to ma wymienne baterie.

    Osobiście na działce mam panel FV 100W i akumulator 100Ah + router LTE.
    2 kamery IP z zapisem na karcie SD, dostępne są przez NET. Całość źre ok
    15W czyli wychodzi 1,2A 12V co wystarcza na ciągłą pracę przez cały rok.

    W przypadku braku słońca, 3 dni wytrzyma.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 10. Data: 2021-08-10 18:21:15
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-08-10 o 16:26 +0200, LordBluzg(R) napisał:
    > No nie, gdybyś kliknął w linka z Allegro to byś wiedział, że zapis
    > jest lokalny.

    Tak, źle napisałem - chodziło mi o tę kamerkę z początku wątku
    (bateryjna, zapisująca "chyba na dodatkowym serwerku w domu"). Pisał o
    niej nie LB, tylko d13.

> [...]
    > dobre tylko ze względów estetycznych...ale jesli ktoś i tak wierci
    > dziurę w ścianie do powieszenia kamery to lepiej jak ona ma kabel i

    Niewątpliwie, przy czym do powieszenia kamery nie potrzeba wiercić na
    wylot. Ba, w ogóle można obejść się bez wiercenia. Ja jedną ze swoich
    kamer przywiązuję starą dętką do tarasu, kiedy jej potrzebuję. Taka
    bateryjna kamerka mogłaby spełniać podobne potrzeby. Zanim zdecydowałem
    się na moje kamerki wifi, rozglądałem się właśnie za różnymi bateryjnymi
    wynalazkami i fotopułapkami.

> [...]
    > LTE. 2 kamery IP z zapisem na karcie SD, dostępne są przez NET.
    > Całość źre ok 15W czyli wychodzi 1,2A 12V co wystarcza na ciągłą

    15W na zestaw dwóch kamer + router brzmi bardzo dobrze. Dobierałeś
    elementy pod taki wynik, czy samo tak wyszło? Musi być tam również
    jakaś elektronika kontrolno-ładująca, która odcina akumulator kiedy ten
    zejdzie poniżej krytycznego napięcia i która nie dopuszcza do jego
    przeładowania w długie, słoneczne dni. Czy wynik 15W wlicza pobór
    własny tego kontrolera? Dawno temu robiłem próby z malutkm (bodaj 10W)
    panelikiem, który miał doładowywać akumulator pastucha elektrycznego na
    leśnej polanie. Jak się okazało, pobór samego kontrolera był na tyle
    duży, że dla pastucha nic nie zostawało.

    > W przypadku braku słońca, 3 dni wytrzyma.

    A jak wygląda żywotność akumulatora w takiej pracy buforowej? To jakiś
    trakcyjny model, czy zwyczajny akumulator z furgonetki lub traktora?

    Mateusz