    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kiki jestes wielki
    Date: Wed, 8 Jul 2009 00:14:42 +0200

    Użytkownik "Piotrek" <...@...ru> napisał w wiadomości
    news:h309rs$tid$1@achot.icm.edu.pl...

    > teraz to ja nie wiem co ty piszesz do mnie :P

    Srednicowka to taki mikromierz tylko do dziur. Wkreca sie w nia takiego
    fjutka odpowiadajacego w przyblizeniu srednicy otworu, wsadza do mierzonej
    dziury i na czujniku zegarowym odczytuje sie odchylenia od wymiaru
    wkreconego fjutka. Dla przykladu, jezeli mamy otwor srednicy 20mm, to do
    srednicowki wkrecamy takiej dlugosci fjutka, a na czujniku odczytujemy
    wymiar powyzej zera mowiacy ile otwor jest wiekszy od 20mm. To tak po
    krotce. Dokladnosc wiekszosci urzadzen to 0,01mm
    Pasametry natomiast to cos w rodzaju mikromierzy, tyle ze mierza z
    dokladnoscia do trzeciej cyfry po przecinku.

    > wiesz, pewnie ponad polowa nie zobaczy po tej szkole wiecej na oczy
    > tokarki :)
    > jak to mowia fach w reku trza miec, to ida do takiej szkoly a ze sie nie
    > nadaja to roboty nie znajda w zawodzie.

    Ja mialem taki incydent w zyciu ukonczenia takiej szkoly, ale wymagano tam
    tak jak by to byla jedyna szkola jaka czlowiek skonczy w zyciu. Umiem toczyc
    do dzis, choc zawodowo nigdy tego nie robilem. Nie po to lazi sie do szkoly
    nawet nie tej wymarzonej by tracic tylko czas. Wbrew pozorom zdobyta tam
    wiedza przydaje sie wyjatkowo czesto. :-)

    Pozdro.. TK