    From: Józef Małczyński <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kiki jestes wielki
    Date: Sun, 19 Jul 2009 12:29:23 -0700 (PDT)

    On 4 Lip, 19:38, "kiki" <c...@v...ts> wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Tak ale to ciekawe :-)

    > Dobry pomysł ale my chcemy uniknąć fuszerek, a nie je później oglądać na
    > zdjęciu :-)
    > Chyba, że sam fakt wymogu fotografowania poszczególnych detali zmobilizuje
    > kierbuda do pracy?

    > Zgadza się ale po pierwsze i ważniejsze jest zastosowanie efektu
    > psychologicznego.
    > Trzeba opracować listę zdjęć co fotografujemy dla kilku typów stropów.
    > Jakaś unifikacja.
> [...]

    --------------------------

    Każdy się na budownictwie zna, każdy ma w rodzinie fachowca, przeczyta
    tu i ówdzie i wie wszystko najlepiej. Porada( w gabinecie) adwokata/
    radcy to 100 - 200 zeta. Trzydzieści minut. Lekarz przyjmuje ) w
    gabinecie) czterech pacjentów na godzinę po 100 zeta od łebka. Sprawa
    przegrana czy wygrana- klient płaci i to z góry, pacjent umiera.
    Trudno. Lekarz otrzymał co jego.

    Teraz kierownik budowy. Ma dojechać i powrócić z budowy. Obejrzeć ją i
    obmierzyć. Zapytam się tu uprzejmie: ile płacicie za usługi kierownika
    budowy.
    Akta adwokata idą do szafy, pacjenta byłego się zakopie. Kierownika
    budowy dzieło oglądać będą pokolenia.

    Zapraszam do sprawdzenia, kto i z jakim wykształceniem muruje,
    tynkuje, zbroi, betonuje itp. Otóż ten, w większości, kto nie może lub
    nie chce znaleźć innej pracy. Jaki cel pracowania przyświeca osobie,
    która za wysiłek otrzymuje 8 złotych za godzinę. Aby wypić bo na
    czynsz i jedzenie już nie starcza. To nie jest prawdziwy fachowiec. Na
    szczęście jest Unia i Stany.
    Na innym portalu byli tacy, co ocenili mnie, że przyjechałem z Dubaju.
    Nie. Po prostu proponowałem dobre usługi za dobre wynagrodzenie. Przez
    kilka miesięcy nie
    znalazłem pracy. Teraz obniżyłem cenę i kontroluję budowę z
    odpowiednim do kosztów terminem. Ale o tym uprzedziłem Inwestora, że
    przyjadę na zawiadomienie i nie częściej jak raz na tydzień. Jednakże
    odbiory muszą być. Koniecznie.
    Zastanawia mnie brak projektu stropu teriva. Nie komentuję. Belki
    stropu powinny być oparte co najmniej na 6-centymetrowej grubości
    poduszkach z materiału twardego(beton, klinkier), brak odbioru
    zbrojenia- karygodne. Ciekawe, czy wykonawcy stemplami podparli belki
    stropowe przed betonowaniem(strzałka ugięcia).
    Któryś z dyskutantów ma rację co do rodzaju lutu( twardy czy miękki).
    Zwykłe wodne instalacje miedziane z ciśnieniem normatywnym wykonuje
    się z lutu miękkiego. Twarde łączenia na wyraźnie sformułowane
    życzenie przed ustaleniem ceny.
    Siatki wtapia się w klej, zawsze i nie odwrotnie.