    From: "p 47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: klejenie3 styropianu
    Date: Fri, 20 Jan 2012 08:32:59 +0100

    news:jfa5c9$kop$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > hehehe, licznik gazu mi tego nie mówi

    Bo on tylko mierzy tylko i jedynie zużycie gazu, a nie to, czy izolacja
    cieplna działa, czy nie...
    Wpływ na zużycie gazu ma wiele czynników, które z istnieniem izolacji nic
    nie mają wspólnego, np sprawność pieca, kaloryczność gazu, wlgotność
    powietrza, istnienie i moc innych źródeł ciepła (np kuchenka, mieszkający
    ludzie), częstotliwośc wietrzenia i tak można długo. Ponadto wpływ na to
    zuzycie ogromnej większości owych czynników jest tobie nieznana, a juz na
    pewno nieliniowa, co ci wykazałem.
    Zatem to, ze akurat MZ całkowicie przypadkowo w 2-óch następujących po sobie
    latach zużycie gazu było zblizone mimo doizolowania ścian od garażu w
    istocie nic nie mówi o skuteczności tego zaizolowania.,bo wpływu pozostałych
    czynników ani nie wyeliminowałeś, ani nawert nie potrafisz go oszacować.
    Wiadomo jedynie (bo praw fizyki nie mozna oszukać), ze gdybyś tych ścian nie
    zaizolował, to zużycie byłoby większe, jesli w garazu jest faktycznie
    zimniej niż w sąsiadujących pomieszczeniach.