  • Data: 2017-09-21 10:49:26
    Temat: Re: klimatyzator kupiłem :)
    Od: Budyń <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 21 września 2017 10:39:09 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:
    > Ale dobra. Alternatywa dla takiego letnio-zimowego bufora?
    > Połać solarów i dobrze ocieplony dom plus rekuperator?
    > Załóżmy że do działania nie powinno byc potrzebne połaczenie do energetyki.
    Fotowoltaika dla pompki solarnej.
    > Ile by to wyszło dla domku 150m2?
    > Połać solarów 1000pln za m2. solarów - 20-30m2?
    > reku - 8-15kpln?
    > reszta to waciki - 5-10kpln.
    > Ale jaki bufor? Woda?

    mój plan mocno wdrożony jest taki (budynek 143m2 gdzies tu link dalem)
    -mocne ocieplenie, prawie gotowe
    -kolektor słoneczny wodny tak ze 80-100m2 własnymi ręcami kręcony, gotowy
    -bufor wody najlepiej warstwowy 2500L, w planach. Ma gromadzić ciepło na kilka dni do
    przodu ze słońca. Przy braku słońca zapas na 1 dobę bedę extra dogrzewał.
    -na czas bez słońca potrzebuję dodatkowego ogrzewania, w gre wchodzi gaz (ale 100m
    dalej jest), prąd lub pompa ciepła. Prąd bezkosztowo w inwestycji właściwie, a pompa
    mi sie podoba ale wobec powyższych parametrów moze byc kompletnie nieoplacalna.
    Chyba wyjdzie ze prad w II taryfie dam.

    b.