    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: komin, jak go się wykańcza?
    Date: Thu, 26 Mar 2009 08:52:52 +0100

    Janusz pisze:
    > Witam wszystkich,
    > zgłębiam temat wykończenia komina klinkierem i nie mogę znaleźć prawidłowego
    > (najlepszego, najtańszego, najrozsądniejszego)rozwiązania, mianowicie:
    > planuję komin systemowy uniwersalny umożliwiający ogrzewanie paliwami
    > stałymi lub gazem np. Schiedel Rondo Plus lub IBF Uniwersal.
    > Wybór jest bardzo wielki więc nie będe tu się nad tym rozwodził.
    > Chodzi mi o to jaka powianna być wysokość komina systemowego (całkowitą mam
    > z projektu)?
    > 1/ Na stronie jednego z producentów podają że mniej więcej na styku komina
> [...]
    Oba rozwiązania są stosowane

    Podobnie jak i tobie murarze proponowali aby wylać płytę i dalej z
    klinkieru. Jednak klinkier pełny jest dość drogi a dziurawy niezbyt
    nadaje się na dach - tzn. można np. dwie ostatnie warstwy wymurować z
    pełnego i będzie.
    Ja objechałem domy w okolicy i stwierdziłem, że najładniejsze kominy to
    te wytynkowane i pomalowane w kolorze elewacji więc zostawiłem do końca
    komin systemowy tylko mi go obłożyli styropianem i zatynkowali. Potem za
    namową... położyłem kamień elewacyjny (imitacja cegły) z dołu osobom
    postronnym ciężko rozpoznać czy to klinkier, czy imitacja. Górę dekarze
    obrobili mi blachą tą co szła na dach i nawet to wygląda. Choć dalej
    twierdzę, że najładniejsze kominy to te w kolorze elewacji domu

    Ariusz