  • Data: 2009-03-26 07:59:16
    Temat: Re: komin, jak go sięwykańcza?
    Od: "odbiorynadzory.pl" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam wszystkich,
    > zgłębiam temat wykończenia komina klinkierem i nie mogę znaleźć prawidłowego
    > (najlepszego, najtańszego, najrozsądniejszego)rozwiązania, mianowicie:
    > planuję komin systemowy uniwersalny umożliwiający ogrzewanie paliwami
    > stałymi lub gazem np. Schiedel Rondo Plus lub IBF Uniwersal.
    > Wybór jest bardzo wielki więc nie będe tu się nad tym rozwodził.
    > Chodzi mi o to jaka powianna być wysokość komina systemowego (całkowitą mam
    > z projektu)?
    > 1/ Na stronie jednego z producentów podają że  mniej więcej na styku komina
> [...]
    Na wysokości poziomu łączenia krokwi i komina (w najniższym miejscu) albo
    dajemy "półkę" systemową (nie wszystkie systemy mają), albo wylewamy na
    budowie (ile prętów i jak zazbroić to powinien powiedzieć kierownik budowy-
    zależy to od ciężaru klinkieru jaki dobudujemy). Proszę pamiętać o zostawieniu
    szczeliny między klinkierem, a obudową systemu. System budujemy do wysokości
    podanej w projekcie minus grubość "czapki" na kominie (dotyczy to pustaków).
    Komin wewnętrzny (rurę) wystawiamy ponad "czapkę" by móc zamocować kołnierz
    dostarczony z systemem (służy do zabezpieczenia szczeliny między "rurą"
    a "czapką" komina. Czapka betonowa powinna być oddzielona od trzonu kominowego
    poprzez położenie np. papy, foli itp. Jest to napisane w normie i ma swoje
    uzasadnienie. Pzdr