  • 1. Data: 2009-03-25 19:46:31
    Temat: komin, jak go się wykańcza?
    Od: "Janusz" <j...@o...pl>

    Witam wszystkich,
    zgłębiam temat wykończenia komina klinkierem i nie mogę znaleźć prawidłowego
    (najlepszego, najtańszego, najrozsądniejszego)rozwiązania, mianowicie:
    planuję komin systemowy uniwersalny umożliwiający ogrzewanie paliwami
    stałymi lub gazem np. Schiedel Rondo Plus lub IBF Uniwersal.
    Wybór jest bardzo wielki więc nie będe tu się nad tym rozwodził.
    Chodzi mi o to jaka powianna być wysokość komina systemowego (całkowitą mam
    z projektu)?
    1/ Na stronie jednego z producentów podają że mniej więcej na styku komina
    z dachem robi się płytę wspornikową (oferują taką w ramach systemu) i od
    tego momentu komin "obudowuje" się klinkierem.
    2/ Z kolei mój majster proponuje mi na tym etepie (styk komin-dach)
    zakończenie komina systemowego, wykonanie zbrojonej płyty i dalsze
    pociągnięcie komina z samego klinieru.
    Jakie rowiązanie jest prawidłowe? Jak w 2 przypadku będzie działać
    prawidłowo wentylacja komina, wkład przecież jest ocieplony?!
    A może w 2 przypadku od płyty wspornikowej prowadzić sam wkład ceramiczny i
    obudowa z klinkieru?
    Poradzcie coś, albo dajcie znać jak to u was wygląda.

    Janusz

    p.s.
    płytkę klinkierową wykluczam

  • 2. Data: 2009-03-26 07:19:55
    Temat: Re: komin, jak go się wykańcza?
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > 1/ Na stronie jednego z producentów podają że mniej więcej na styku
    > komina z dachem robi się płytę wspornikową (oferują taką w ramach systemu)
    > i od tego momentu komin "obudowuje" się klinkierem.
    [...]
    > Poradzcie coś, albo dajcie znać jak to u was wygląda.

    Ja mam wariant 1. Klinkier pełny (można dać grubość 1/2). Czapa z arkusza
    nierdzewki.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 3. Data: 2009-03-26 07:52:52
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Janusz pisze:
> [...]
    > obudowa z klinkieru?
    > Poradzcie coś, albo dajcie znać jak to u was wygląda.

    Oba rozwiązania są stosowane

    Podobnie jak i tobie murarze proponowali aby wylać płytę i dalej z
    klinkieru. Jednak klinkier pełny jest dość drogi a dziurawy niezbyt
    nadaje się na dach - tzn. można np. dwie ostatnie warstwy wymurować z
    pełnego i będzie.
    Ja objechałem domy w okolicy i stwierdziłem, że najładniejsze kominy to
    te wytynkowane i pomalowane w kolorze elewacji więc zostawiłem do końca
    komin systemowy tylko mi go obłożyli styropianem i zatynkowali. Potem za
    namową... położyłem kamień elewacyjny (imitacja cegły) z dołu osobom
    postronnym ciężko rozpoznać czy to klinkier, czy imitacja. Górę dekarze
    obrobili mi blachą tą co szła na dach i nawet to wygląda. Choć dalej
    twierdzę, że najładniejsze kominy to te w kolorze elewacji domu

    Ariusz

  • 4. Data: 2009-03-26 07:59:16
    Od: "odbiorynadzory.pl" <o...@o...pl>

> [...]
    > obudowa z klinkieru?
    > Poradzcie coś, albo dajcie znać jak to u was wygląda.

    Na wysokości poziomu łączenia krokwi i komina (w najniższym miejscu) albo
    dajemy "półkę" systemową (nie wszystkie systemy mają), albo wylewamy na
    budowie (ile prętów i jak zazbroić to powinien powiedzieć kierownik budowy-
    zależy to od ciężaru klinkieru jaki dobudujemy). Proszę pamiętać o zostawieniu
    szczeliny między klinkierem, a obudową systemu. System budujemy do wysokości
    podanej w projekcie minus grubość "czapki" na kominie (dotyczy to pustaków).
    Komin wewnętrzny (rurę) wystawiamy ponad "czapkę" by móc zamocować kołnierz
    dostarczony z systemem (służy do zabezpieczenia szczeliny między "rurą"
    a "czapką" komina. Czapka betonowa powinna być oddzielona od trzonu kominowego
    poprzez położenie np. papy, foli itp. Jest to napisane w normie i ma swoje
    uzasadnienie. Pzdr