  • Data: 2009-11-20 08:07:36
    Temat: Re: kominek z plaszczem wodnym czy bez?
    Od: Krzemo <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 20 Lis, 08:15, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > Uzytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:d6cad1d2-a201-42f1-9f9f-bbb800dc2ca7@
    g27g2000yqn.googlegroups.com...

    > I jakie to ma znaczenie? W normalnych warunkach sciany zewnetrzne nie oddaja
    > ciepla do wewnatrz w okresie grzewczym. Sciany niestety schladzaja dom.

    Pozwolę sobie się nie zgodzić...
    ;-)

    Najpierw stan ustalony.... grzeje podłogówka, powietrze średnio ma
    trochę niższą temperaturę od podłogi i troszkę wyższą od ścian
    zewnętrznych. Wentylacja grawitacyjna i duża bezwładność cieplna ścian
    (duża akumulacyjność).

    Teraz przestajemy grzać "podłogówką".... i co się dzieje? Chcecie
    (Maniek i Ty) powiedzieć że powietrze będzie cały czas cieplejsze od
    ścian zenętrznych? Że ściany nie będą oddawać ciepła do środka? Że to
    fizyce wbrew?
    ;-)

    W obecnie standardowo ocieplonych domach przez wentylację grawitacyjną
    ucieka 70% ciepła, a przez ściany i okna zaledwie 20%. Wniosek jest
    prosty. Szybko stosunek cieplny się odwróci i ściany będą oddawać
    ciepło do środka, bo powietrze będzie chłodniejsze niż ściany
    zewnętrzne. A co ze ścianami wewnętrznymi? Te w ogóle muszą być
    cieplejsze i to bezsprzecznie, i też oddają wtedy ciepło do powietrza,
    tak samo jak stropy pomiędzy kondygnacjami.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.