  • Data: 2009-11-20 13:57:53
    Temat: Re: kominek z plaszczem wodnym czy bez?
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzemo wrote:

> [...]

    To jest znacznie prostsze niż wszelkie kombinacje tu przedstawiane.
    Mamy dwa tak samo zaizolowane klocki.
    Jeden zawiera w środku powietrze, drugi żelazo.
    Obydwa podgrzane do tej samej temperatury,
    czyli różnica temp. zewn. i wewn. dla obu taka sama.
    W obu przypadkach najwyższa temperatura będzie w środku
    i ciepło będzie płynąć na zewnątrz.
    Jedyna różnica będzie taka że żelazny będzie wolniej obniżał swoją
    temperaturę, ponieważ więcej ciepła miał zakumulowane jako całość.
    I jednocześnie wolniej podnosił przy tej samej dostarczonej mocy do
    ogrzania.

    pzdr
    Marek