    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: koszty CO i CW w domu grudzień
    Date: Tue, 4 Jan 2011 11:15:29 +0100

    "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> wrote:

    > Ale go przerabiałem że juz nie grzeje przepływowo wody CWU tylko w
    > zbiorniku za pomoca górnej węzownicy. Wymontowałem wymiennik płytowy
    > wtórny i drobnej przeróbki wymagała wiązka przewodów.
    > Wymiennik płytowy znalazł zastosowanie jako sprzęg między solarami a
    > podłogówką. Juz od połowy stycznia w każdy słoneczny dzień po osiągnięciu
    > temp 47stC w zbiorniku będzie kierowana do podłogówki

    Masz kolektory próżniowe czy płaskie? jakiej firmy?

    > Aaa widzisz. Nie pomyślałem że wliczasz w to zasobnik. Jak tak to u mnie
    > tez więcej wyjdzie ale napewno nie 21tys. Najcięższe finansowo sprawy to
    > kocioł ze sterownikiem VRT390 3450zł, grzejniki Purmo 8szt. 3000zł, 2szt

    Sterownika zapomniałem doliczyć (kupiłem go rok później): VRC 430 za 650zł.
    Ja bez faktury nie potrafię tych 16 tys. rozbić na elementy, bo płaciłem za
    wszystko jednorazowo. Ale wiem, że ceny były bardzo dobre, bo przed zakupem
    całe zestawienie materiałów, które dał mi hydraulik, wysłałem do kolegi z
    hurtowni, w której kiedyś pracowałem (to hurtownia, która nie sprzedaje w
    detalu ludziom z ulicy). Jego oferta była o kilkaset złotych droższa. Zwróć
    uwagę również, że u mnie są to 3 kompletne instalacje (wodna, kanaliza z
    odpowietrzeniami i c.o.), łącznie z geberitami i właściwie kawałek
    instalacji gazowej (to co w kotłowni), a Ty widzę piszesz tylko o c.o.

    --
    Bartek