eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniekoszty eksploatacji pompy ciepla - prawie koniec sezonu ;) › Re: koszty eksploatacji pompy ciepla - prawie koniec sezonu ;)
  • Date: Sat, 07 Apr 2012 14:53:56 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: koszty eksploatacji pompy ciepla - prawie koniec sezonu ;)

    W dniu 07.04.2012 13:31, Adam pisze:
    > [...]
    >
    > No napisz napisz. U mnie luty wyszedl najdrozej - 600 pln prawie.
    > Bo pompa napedzana pradem zliczanym dwutaryfowo juz tak ma. Ale liczy
    > sie caly sezon, wiec napisz ile ich wyszedl. Jezeli nie maja podzialu
    > na taryfy i w dwa miesiace zuzyli gazu za 1k pln to strzelam ze za
    > caly sezon zuzyli 3-3,5k pln, czyli 100% wiecej,
    > w 2 x mniejszym domu. To kto ma te CO cienkie ? :)

    Musiałem się podpytać...

    Od _września_ (a ty masz dane od listopada) za gaz na ogrzewanie +
    gotowanie (na czym gotujesz?) + ciepła woda (wodę też sobie pompą
    ogrzewasz?) zapłacili niecałe 3000.

    Swoją drogą to twoja matematyka cienka jest, skoro 2000 (przy założeniu,
    że wrzesień i październik w sumie wyjdą ci w okolicy 200zł) pomnożone
    przez 2 to dla ciebie 3000 ;->

    > Pompa (gruntowa 9kW) + dolne zrodlo (550mb) w granicy 20k pln.

    OK, czyli załóżmy że dla ich domu ogrzewanie byłoby 2x tańsze (chociaż
    nie mam zaufania do twojego oświadczenia, że masz 2x większą
    powierzchnię - twoje 100% różni się od 100% reszty świata ;-> ) czyli
    1000zł. To daje 2000zł oszczędności rocznie czyli zwrot inwestycji to
    jakieś 10 lat. No, trochę mniej, bo piec gazowy tez nieco kosztuje. Jaką
    masz gwarancję na to urządzenie? Będzie z 10 lat? ;->

    > Nie ma sie co zwracac bo nie mam gazu w granicy.

    Wiesz, dla tych co nie mają prądu w granicy tylko np. 5km dalej bardziej
    może się opłacić gaz z butli niż czekanie 2 lat na dociągnięcie prądu do
    pompy ciepła lub pompowanie na agregacie prądotwórczym ;->

    Jeśli chcesz uczciwie porównywać - załóż jednakową dostępność wszystkich
    popularnych mediów.

    Co więcej za podciągnięcie gazociągu trzeba najpierw zapłacić, ale potem
    dostawca to wykupuje i zwraca, chociaż chyba w formie odliczania od
    rachunków - musiałbym się sąsiadów podpytać, bo mnie gaz nie interesował
    (ogrzewam drewnem i w przeliczeniu na twoją powierzchnię mam koszta
    niższe od twoich... a i tak grzeję nieekonomicznie, bo nie mogę bardziej
    "przykręcić" ogrzewania i mam za ciepło - jakbym miał większy dom wyszło
    by mi taniej).

    > Koszty stale? Jakie koszty stale? Jak ja wylaczysz to nie placisz ani
    > zlotowki oplat stalych.

    ROTFL

    Ziuuuuuuum! Obudź się!

    Koszta stałe (niezależne od powierzchni) przy instalacji systemu ogrzewania.

    Reasumując - pompa ciepła to ciekawe rozwiązanie, ale tak samo pomaga
    zaoszczędzić, jak kupienie nowego Priusa zamiast np. małego, taniego
    używanego diesla ;)

    Oczywiście jakbyś teraz zainwestował w wiatraczek lub fotoogniwa do tej
    pompy ciepła... I miał gwarancję, że nic tej całej instalacji się nigdy
    nie zepsuje... ;)

    PS: i odpowiedz, czym grzejesz wodę do mycia i na czym gotujesz jedzenie.