  • Data: 2013-02-12 14:09:25
    Temat: Re: krzywa grzewcza - podłogówka Junkers
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "t-1" <t...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:kfda82$3ve$1@pippin.nask.net.pl...
    > Zwróć uwagę, że mówimy o akumulacyjnym ogrzewaniu podłogowym gdzie stałe
    > czasu liczy się w godzinach.

    Dokladnie, z grzejnikami wogole nie ma problemu.

    > Oczywiście wspólny termostat dla całego domu będzie regulował temperaturę
    > powietrza najdokładniej dla pomieszczenia gdzie się znajduje.
    > Pozostałe pomieszczenia można wyregulować przez odpowiednie przepływy wody
    > w segmentach podłogówki.

    Pomieszczenia poludniowe i polnocne bardzo sie roznia. Nie ma dobrego
    miejsca na termostat. Nie widze powodu zeby upierac sie na sterowanie
    termostatem wewnetrznym, skoro oparcie o temp. zewnetrzna radzi sobie duzo
    lepiej. Dzieki prostocie pomija wszystkie problemy zwiazane z dobraniem
    pomieszczenia referencyjnego, odpaleniem kominka, czy impreza na dole. To
    wszystko jest bez wplywu. Maly dyskomfort daje sie odczuc podczas silnych
    wiatrow, no tego to to nie uwzglednia. Jako, ze to rzadkosc to nie zawracam
    sobie tym glowy.

    > Przy mniej więcej proporcjonalnych stratach dla różnych pomieszczeń
    > temperatura w nich będzie po dobraniu proporcji przepływów z grubsza
    > (myślę w granicach 1 stopnia) zgodna z oczekiwaniami w całym zakresie
    > temperatur zewnętrznych.

    Straty nie sa proporcjonalne caly czas i to uwzglednione jest z dorobkiem
    inwentarza przy wybraniu odpowiedniej koncepcji. Mozna tez powiesic gdzies
    tam regulator i zastanawiac sie jak odpalic ogrzewanie na gorze, bo na dole
    jest za cieplo.

    > Oczywiście można sobie wyobrazić zawory na rozdzielaczu podłogowym
    > sterowane przez lokalne regulatory temperatury.

    To juz tym bardziej bez sensu.

    > Podsumowując temat, nie znam regulatora FW100.

    Chodzi o koncepcje. Rodzaj sterownika to niuanse prawde mowiac.

    Pozdro.. TK