  • Data: 2009-01-15 09:15:18
    Temat: Re: krzywe grzania w sterowniku pogodowym
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    news:gkmr9v$5bj$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > No przeciez to jakas bzdura. Moze sie zdarzyc, ze ciagle pompujesz wode,
    > kora juz ciepla nie oddaje, pomijam w ogole sensownosc powyzszej
    > argunetacji.

    U mnie, tu gdzie mieszkam obecnie zrobione jest tak: kociol weglowy,
    zasobnik wiszacy i grzejniki. Za wyjsciem z kotla jest pompa i obieg
    rozchodzi sie na grzejniki i zasobnik. Sterownik pompy ustawiony jest na 45
    C. Wszystko dziala dobrze, do momentu kiedy w kotle nie zacznie przygasac.
    Pompa pracuje dalej, kociol ciepla juz nie oddaje, a woda w zasobniku
    zaczyna byc studzona przez krazaca wode w obwodzie grzejnikowym, innymi
    slowy woda z zasobnika ogrzewa mieszkanie i posrednio komin. Skutek tego
    jest taki, ze rano mam nie za ciepla wode. Aby tego uniknac musze pompe
    wylaczac na noc.
    Mysle, ze w rozwazanych przez was przypadkach, a dotyczacych ogrzewania
    podlogowego skutek pracujacych pomp moze byc wrecz niepozadany.

    Pozdro.. TK