  • Data: 2009-01-15 14:28:49
    Temat: Re: krzywe grzania w sterowniku pogodowym
    Od: Bambuś <b...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    Rafał wrote:
    > Własnie mam odpalony piec i CO w nowym domu - stan surowy zamknięty.
    > Ustawiłem temp na 10stopni i chyba wystarczy.
    > Ale zauważyłem że piec czasami sie wyłącza - to chyba ok, ale pompy obiegowe
    > chodza cały czas. Czy to normalne?
    > Jaką krzywą grzania powinienem ustawic? czy to ma wpływ na zużycie gazu?

    Well... sporo było tu powiedziane ale dorzuce jeszcze od siebie...
    Obiegówka niestety musi cały czas pracować... A to dlatego że mierzy się
    procz temperatury na zewnatrz temperature wody w obiegu. Ta na wyjsciu z
    ustrojstwa ogrzewajcego i tą wracającą z instalacji. A czemu???
    A skąd biedne ustrojstwo ma wiedzieć kiedy ponownie ma włączyć
    podgrzewanie wody obiegowej po jej zagrzaniu??? Gdyby nie było obiegu,
    woda przy czujniku szybko by stygła i piec by się ponownie włączał.
    Oczywiście dla konkretnego domu dało by się zaprojektować regulator tak
    by wyłanczał pompe obiegową i co jakiś czas ją włączał by rzetelnie
    pomierzyć temperature na powrocie...
    Rozwiązaniem jest czujnik pokojowy, ale tu pojawiają się problemy z
    podłogówką...
    Można było by też przenieść czujnik temperatury powrotu w jakieś
    reprezentatywne miejsce, ale producent tego nie przewidział.
    W idealnej sytuacji sa osoby które samodzielnie robią sobie np. pompe
    ciepła. Jak dobrze pokombinują to jesli chodzi o oszczednośc energii
    przebiją urządzenia seryjne.

    Umnie obiegówka niestety chodzi cały czas...

    Buziaczki!
    Bambuś