  • Data: 2009-01-24 03:52:44
    Temat: Re: krzywe grzania w sterowniku pogodowym
    Od: "kiki" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

    news:glddod$20n$1@news.onet.pl...

    > znaczy zakładasz zgóry, że dobierzesz złą krzywą?

    Ja ci powiem co wynika z moich obserwacji co do ustawiania krzywej.

    Mam w sterowniku krzywą, punkt przesunięcia, korekty czujników i to
    wszystko rozbic o kant tyłka.
    Bardzo często jest tak, że jak robi się zimniej to piec nagle wchodzi na
    wyższą temperaturę, niewspółmiernie do zapotrzebowania. Jak przestawie
    krzywą żeby była mniej agresywna to znowu za słabo jest. W różnych
    przedziałach temperatur różnie się to zachowuje.
    Brakuje mi krzywej grzewczej w formie wieloponktowej aby co 1 stopien
    Celsjusza dało się wprowadzać korektę i to osobno w nocy i osobno w dzień. W
    nocy czasem tak dowali gorącem jak spada temperatura, że trzeba korygować
    nastawy na kaloryferach. Tego nie da się tak jednoznacznie ustawić.

    Mnie w tych sterownikach brakuje kilku rzeczy

    1. wielopunktowa krzywa grzewcza osobna dla nocy i dnia
    2. osobne punkty przesunięcia
    3. Ustawianie histerezy przy szybkich zmianach temperatury na zewnątrz czyli
    jak szybko ma reagować i czy od razu czy z opóźnieniem, bo czasem tak jest,
    że spada szybko na powietrzu ale mury się nie wychładzają, a piec już wali
    gorącem.

    Z czujnikami w pokojach to nie jest taka prosta sprawa i przy kilku pokojach
    i różnych upodobaniach i tak to nie działa.
    A tak by można nauczyć pieca na przestrzeni jednego sezonu, nauczyć się z
    nim rozmawiać.