  • Data: 2009-01-23 23:01:42
    Temat: Re: krzywe grzania w sterowniku pogodowym
    Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > pogodówka ma mniejsze znaczenie bo możesz ręcznie ustawić na kotle np 60 st
    > i już.
    >
    > ale termostat ma znaczenie bo jak termostat wyłaczy kocioł to grzejniki na
    > górze nie będą grzały i już.
    no i nie maja grzac. Termostat montuje sie w najzimniejszym pomieszczeniu. W
    pozostale pomieszczenia powinny byc ugrzane juz wczesniej, jako potencjalnie
    cieplejsze. Grzejniki byc moze wylaczone rowniez wczesniej, przez glowice
    termostatyczne.

    > znaczy zakładasz zgóry, że dobierzesz złą krzywą?
    Nawet jesli dobiore dobra, to kociol bedzie pracowal wiecej
    i w praktyce zuzyje wiecej gazu niz przy stalej temperaturze.
    Pogodowka to nie oszczednosc tylko komfort. Ewentualnie koniecznosc przy duzej
    bezwladnosci instalacji (podloga, duze powierzchnie - raczej nie w domach
    jednorodzinnych).

    > Komfort uzytkownika w dzien bedzie wiekszy bo bedzie
    >
    > przecież chodzi o komfort
    ale nie absolutny. Chodzi o komfort vs. koszt. A z tym juz bywa roznie.
    Ja nie mowie ze pogodowka jest zla, tylko Ty wczesniej napisales w tonie ze
    albo pogodowka albo nic.

    > nie jest bo on wyłacza w zalezności od temperatury w miejscu jego montażu.
    dlaczego zakladasz ze miejsce montazu jest nieodpowiednie? Skoro projektuje
    sie instalacje i wylicza moce grzejnikow, kotla i inne takie, to przeciez
    mozna rowniez odbrac odpowiednie miejsce na termostat.
    Nie ma rowniez najmniejszego problemu zeby podlaczyc wiecej termostatow,
    i nawet rozne temperatury na nich ustawic.

    > nie do końca.
    >
    > a jak masz kominek na dole to co wtedy? termostat wyłączy ogrzewanie i masz
    > zimno na piętrze.
    mozna dac termostat na pietrze.
    Poza tym kominek nie jest obowiazkowy, mozna nie miec. Tak jak pogodowki ;-)

    > ale przecież nam chodzi o komfort
    Ale to jest komfort dodatkowym kosztem (zarowno inwestycyjnym, jak i
    uzytkowym). Roznica w komforcie nie jest az taka duza i czasami ten koszt
    warto przeliczyc.

    pozdrawiam
    Bruno