    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: kuchnia sąsiada pod sypialnią -> problem ?
    Date: Mon, 23 Aug 2010 22:27:15 +0200

    Użytkownik "Taternikus" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:dd064d9b-991e-4845-a82b-051695af8462@y11g2000yq
    m.googlegroups.com...

    > Odkryłem w nim pewien mankament a mianowicie pod jedną z sypialni
    > jest kuchnia sąsiada z pietra niżej.

    Raz w życiu nocowałem w hoteliku, w pokoju, który był położony bezpośrednio
    nad hotelowo-restauracyjną kuchnią, przez pokój przechodził cały, kiepsko
    odizolowany pion wentylacyjno-spalinowy z tejże kuchni, a żeby było jeszcze
    ciekawiej, kanał wentylacyjmy od okapu kuchennego (standardów
    restauracyjnych - znaczy po odwróceniu do góry dnem i napełnieniu wodą,
    możnaby w nim od biedy i popływać) był kiedyś wentylacją tego pokoju, w
    którym spałem, a stary wylot wentylacyjny był zatkany niezbyt szczelną
    deseczką.
    I to był horror, wieczorem czułem się jak wsadzony do jednego kotła z
    bigosem, flaczkami i "sznyclem cielęcym po wiedeńsku" i postawiony na wolnym
    ogniu, pod przykryciem, a rano obudziła mnie jajecznica i t w taki sposób,
    że gdybym nią oberwał w twarz, to by większej różnicy nie było. [dla
    wielbicieli mocnych wrażeń - to była jakaś karczma czy gospoda na wylocie z
    Katowic w stronę Mikołowa]

    W twoim natomiast przypadku... nie przypuszczam, żeby sypialnia miała kanał
    wentylacyjny wspólny z kuchnią (choć z drugiej strony.,.. warto to
    sprawdzić, jeśli to stary blok, to różne cuda są możliwe), przez strop
    zapachy przenikać nie będą, więc co pozostaje? Odgłosy stukania garami i
    łomotania młotkiem w Polaków Potrawę Coniedzielną? No dobrze, będzie to
    słychać, ale czy to jest naprawde bardziej uciążliwe od ryczącego
    telewizora, sprzętu grającego, czy też "grzecznie bawiącej się młodzieży"?
    Mając pod sobą inną sypialnię też nie możesz się spodziewać ciszy,
    możliwości jest wiele i nawet nie chcę się tu rozwodzić, żeby wątku nie
    spychać na manowce. Poza tym... w blokowych mieszkaniach sypialnia rzadko
    kiedy będzie tylko sypialnią.

    J.