  • 1. Data: 2010-08-23 19:45:03
    Temat: kuchnia sąsiada pod sypialnią -> problem ?
    Od: Taternikus <t...@p...pl>

    Zastanawiam się właśnie nad kupnem pewnego mieszkania (ostatnie
    piętro w bloku) ...
    Odkryłem w nim pewien mankament a mianowicie pod jedną z sypialni
    jest kuchnia sąsiada z pietra niżej. Jak myślicie, czy nie będę miał
    przypadkiem problemów związanych z akustyką, na którą jestem bardzo
    wyczulony (mam na myśli "słyszalność" sąsiadów w bloku) ? Kuchnia
    jest z natury dosyć "głośnym" pomieszczeniem i zastanawia mnie, czy
    dzwięki z niej będą słyszalne w mojej sypialni nad nią usytuowanej.
    Dodam, że w mojej sypialni w ścianie jest cały pion
    wodno/wentylacyjny, co dodatkowo mnie martwi. Jak sądzicie, będę
    miał problem, czy przesadzam ?

    Paweł

  • 2. Data: 2010-08-23 19:50:47
    Temat: Re: kuchnia sąsiada pod sypialnią -> problem ?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 23 Aug 2010 12:45:03 -0700 (PDT), Taternikus napisał(a):

> [...]
    > Dodam, że w mojej sypialni w ścianie jest cały pion
    > wodno/wentylacyjny, co dodatkowo mnie martwi. Jak sądzicie, będę

    Możesz mieć problem akustyczny (ze względu na pion wodny, a także ponieważ
    przez wentylację słychac wszystko i raczej martwiłabym się o dźwięki
    słyszalne z Twojej sypialni w kuchni poniżej...) i zapachowy (np. gotowanej
    kapusty w sypialni), to wszystko oczywiście jeśli okaże się, że wentylacja
    jest wspólna dla tych pomieszczeń...

  • 3. Data: 2010-08-23 20:23:33
    Od: "kika" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    net...

    i zapachowy (np. gotowanej
    > kapusty w sypialni), to wszystko oczywiście jeśli okaże się, że wentylacja
    > jest wspólna dla tych pomieszczeń...

    Nie ma takiej możliwości. Wentylacja w wieżowcach może być wspólna co kilka
    pięter, w niższych blokach dla każdego piętra, jest oddzielna.

  • 4. Data: 2010-08-23 20:27:15
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Taternikus" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    > Odkryłem w nim pewien mankament a mianowicie pod jedną z sypialni
    > jest kuchnia sąsiada z pietra niżej.

    Raz w życiu nocowałem w hoteliku, w pokoju, który był położony bezpośrednio
    nad hotelowo-restauracyjną kuchnią, przez pokój przechodził cały, kiepsko
    odizolowany pion wentylacyjno-spalinowy z tejże kuchni, a żeby było jeszcze
    ciekawiej, kanał wentylacyjmy od okapu kuchennego (standardów
    restauracyjnych - znaczy po odwróceniu do góry dnem i napełnieniu wodą,
    możnaby w nim od biedy i popływać) był kiedyś wentylacją tego pokoju, w
    którym spałem, a stary wylot wentylacyjny był zatkany niezbyt szczelną
    deseczką.
    I to był horror, wieczorem czułem się jak wsadzony do jednego kotła z
    bigosem, flaczkami i "sznyclem cielęcym po wiedeńsku" i postawiony na wolnym
    ogniu, pod przykryciem, a rano obudziła mnie jajecznica i t w taki sposób,
    że gdybym nią oberwał w twarz, to by większej różnicy nie było. [dla
    wielbicieli mocnych wrażeń - to była jakaś karczma czy gospoda na wylocie z
    Katowic w stronę Mikołowa]

    W twoim natomiast przypadku... nie przypuszczam, żeby sypialnia miała kanał
    wentylacyjny wspólny z kuchnią (choć z drugiej strony.,.. warto to
    sprawdzić, jeśli to stary blok, to różne cuda są możliwe), przez strop
    zapachy przenikać nie będą, więc co pozostaje? Odgłosy stukania garami i
    łomotania młotkiem w Polaków Potrawę Coniedzielną? No dobrze, będzie to
    słychać, ale czy to jest naprawde bardziej uciążliwe od ryczącego
    telewizora, sprzętu grającego, czy też "grzecznie bawiącej się młodzieży"?
    Mając pod sobą inną sypialnię też nie możesz się spodziewać ciszy,
    możliwości jest wiele i nawet nie chcę się tu rozwodzić, żeby wątku nie
    spychać na manowce. Poza tym... w blokowych mieszkaniach sypialnia rzadko
    kiedy będzie tylko sypialnią.

    J.

  • 5. Data: 2010-08-23 20:33:17
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "kika" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma takiej możliwości. Wentylacja w wieżowcach może być wspólna co
    > kilka pięter, w niższych blokach dla każdego piętra, jest oddzielna.

    Tylko w tych nowobudowanych. Bodajże jakoś na przełomie 2000r zmieniły się
    tu przepisy i obecnie jest tak jak piszesz, wcześniej mozna było co drugą
    kondygnację do jednego kanału podłączać. Moi rodzice tak mają: bloki wielka
    płyta z lat siedemdziesiątych, w pionie są dwa równoległe kanały
    wentylacyjne i do każdego z nich jest wkuwana co druga kuchnia.

    J.

  • 6. Data: 2010-08-24 05:51:09
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    "kika" <w...@w...pl> napisał(a):

    >Nie ma takiej możliwości. Wentylacja w wieżowcach może być wspólna co kilka
    >pięter, w niższych blokach dla każdego piętra, jest oddzielna.

    I po co czlowieka wprowadzasz w blad?
    W starych blokach piony byly wpolne dla wszystkich a on gdzies napisal, ze kupuje
    mieszkanie w
    nowym budownictwie?

    Ale i tak nie zrozumiesz pytania, wiec potraktuj je retorycznie.

  • 7. Data: 2010-08-24 05:53:32
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    "kika" <w...@w...pl> napisał(a):

    >Nie ma takiej możliwości. Wentylacja w wieżowcach może być wspólna co kilka
    >pięter, w niższych blokach dla każdego piętra, jest oddzielna.

    Zalezy jaki blok, w starych byly wspolne.
    Co do odglosow to tez zalezy jaki blok, u mnie nie slychac nic,
    ale u rodzicow z kolei dosc wyraznie, nawet mozna zrozumiec
    o czym sasiedzi rozmawiaja czasami.

  • 8. Data: 2010-08-24 07:13:28
    Od: Taternikus <t...@p...pl>

    On 24 Sie, 07:53, Przesmiewca <b...@o...pl> wrote:

    > Zalezy jaki blok, w starych byly wspolne.
    > Co do odglosow to tez zalezy jaki blok, u mnie nie slychac nic,
    > ale u rodzicow z kolei dosc wyraznie, nawet mozna zrozumiec
    > o czym sasiedzi rozmawiaja czasami.

    OK. Faktycznie zapomniałem dodać, że jest to właśnie oddany, całkiem
    nowy blok. A to zmienia i to wiele. Pytanie, czy na lepsze, czy na
    gorsze w tym przypadku. Zastanawiam się, czy prewencyjnie nie wyłożyć
    podłogi jakąś matą wytłumiającą dzwięki (wiem, że tak naprawdę
    znacznie ciszej zrobi się u sąsiada a nie u mnie, ale tak czy inaczej
    chyba u mnie dzwięki sąsiada również trochę wytłumi). Dodatkowo można
    by wyłożyć czymś tą część ściany, gdzie biegną piony wodno/
    wentylacyjne. Zastanawia mnie tylko, czy to coś pomoże i czy w ogóle
    jest sens to robić, bo może i bez tego nie będzie problemu. Miałem
    podobny dylemat odnośnie mieszkania, w którym obecnie mieszkam.
    Słyszałem mianowicie wszystkie rozmowy sąsiadów z góry (po bokach nie
    mam żadnych). Stwierdziłem, że zrobię sufit podwieszany z wełną w
    środku. Wszyscy mi mówili, że to nic nie da a tu miła niespodzianka.
    Po wykonaniu takiego sufitu nie słyszę absolutnie żadnych rozmów, czy
    też telewizora. Sam byłem zdziwiony efektem. Oczywiście wszelkie stuki/
    puki nadal słyszę, ale rozmów w ogóle. Hmm z tą kuchnią sąsiada pod
    sypialnią pewnie się nie dowiem, czy coś słychać dopuki nie
    zamieszkam, ale może ktoś zna taki przypadek z autopsji i mi powie jak
    to po prostu u niego było.

    Dzięki wszystkim
    Paweł

  • 9. Data: 2010-08-26 16:28:02
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    Taternikus <t...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    >sypialnią pewnie się nie dowiem, czy coś słychać dopuki nie
    >zamieszkam, ale może ktoś zna taki przypadek z autopsji i mi powie jak

    ja w sypialni slyszalem glosy z dolu. Polozylem mate wytlumiajaca,
    n to panele i zupelnie nic to nei zmienilo, wiec wychodzi na to, ze dzwieki
    przechodza nie tylko przez podloge

  • 10. Data: 2010-08-27 07:19:07
    Od: rybak <b...@b...net>

    On Thu, 26 Aug 2010 18:28:02 +0200, Przesmiewca

    >ja w sypialni slyszalem glosy z dolu. Polozylem mate wytlumiajaca,
    >n to panele i zupelnie nic to nei zmienilo, wiec wychodzi na to, ze dzwieki
    >przechodza nie tylko przez podloge

    Co więcej, przechodzą GŁÓWNIE po ścianach. Wbrew pozorom często
    znacznie lepsze rezultaty daje postawienie przy ścianie np. dużego
    regału z książkami i powieszenie grubych zasłon niż wytłumianie
    podłogi.