  • Data: 2010-10-18 21:45:14
    Temat: Re: laczówki - jakie ?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 18 Paź, 22:05, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > No ale nadal pozostaje problem że z tego box-a trzeba tymi wszystkimi
    > kablami zjechać do sterownika, ja nie będe dawał żadnego pośredniego box-u
    > bo to nic w sumie nie daje, to nie centrala telefoniczna gdzie trzeba
    > ciągle
    > coś przełączać.

    Oj daje, daje. Przy 100 parach - zamiast 25 kabli UTP do skrzynki z
    PLCkiem wejdzie tylko np. 5 kabelkow 20-parowych, ladnie ulozonych.
    Pozatym jak pisalem - u mnie zlacz skrecanych w PLC jest tylko 24+16 =
    40. Reszta (czyli ponad 90 szt.) to poprostu wychodzace ze zlacz
    kable, ktore trzebaby z tym UTPkiem jakos polaczyc. UY-2 bylyby tu
    najsensowniejsze ale to zajeloby mase miejsca i zrobilo taki burdel,
    ze w zyciu nie doszedlbys juz do czego ktory kabel sluzy :) No i jak
    polaczyc w inny sposob sensownie po jednym przewodzie z pary razem w
    takim UTP? Trzeba sciagac spora izolacje z kabla, odwijac pary (co
    przy 100 parach zajmie pol dnia ;) i.. Nie wiem co dalej - nie
    wyobrazam sobie np. polutowac 100 cienkich kabelkow ze skretki UTP
    jednoczesnie - co drugi po sciagnieciu izolacji sie zwyczajnie lamie.
    A tak - pary zabijasz jedna obok drugiej, wyciagasz sobie z kabelka
    UTP jeden dluzszy odcinek pojedynczej zyly i bez sciagania izolacji,
    bez dzielenia go na 100 odcinkow, poprostu "maszynowo" lecisz z tym
    kabelkiem pokolei nad zabitym przewodem z kazdej pary i tez go do
    niego zabijasz (co trwa moze sekunde), laczac te 100 kabli do kupy w
    ciagu doslownie paru minut :) A do polaczenia ze zlaczami srubowymi na
    PLC uzyje troszke grubszych niz w skretce np. YTDY, ktore sie nie beda
    tak lamaly (no niestety ta moja skretka jest b. delikatna :)

    Zrobie fotki "przed" i "po" i zobaczysz o czym mowie ;-) W mojej
    skrzynce mimo, ze duza, to juz nie ma miejsca na zabawe w laczenie
    takiej ilosci kabelkow.

    > Podpina sie kable do sterownika zamyka szafę i zapomina o niej :)

    Do czasu pierwszej awarii ;-) A wtedy lepiej miec porzadeczek w
    okablowaniu!!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.