  • 1. Data: 2010-10-17 21:39:01
    Temat: łączówki - jakie ?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    Hola :)

    Mam ok 70-80 par przewodow (0,5-0,7mm2), ktore chce wprowadzic do
    jakiejs skrzynki. Tam tez pojda kable z PLCka i w skrzyneczce chce je
    sobie ladnie polaczyc. Wielkosc skrzyni nie ma znaczenia. Co
    polecacie ?

    Myslalem o krone boxie: http://allegro.pl/krone-box-100par-i1271015413.html

    Ew. czy ktos zna gniezdnik dla laczowek LSA na szyne TH-35
    (standardowa elektryczna) ? Dokupilbym sobie skrzynie elektryczna taka
    jaka mam i wygladaloby to ladnie :)

    A moze cos jeszcze innego ?

    Dodatkowo problem jest taki, ze po jednym przewodzie z kazdej pary
    musza sie laczyc do kupy. Tj. wszystkie ~80 przewodow musza byc
    polaczone razem. Fajnie wiec jakby taki system mial jakas systemowa
    listwe w stylu szyny laczeniowej (grzebieniowej) jak sie laczy moduly
    w skrzynce elektrycznej.

    Te kabelki sa cieniutkie (w wiekszosci to UTP) wiec laczenie na kostki
    raczej odpada.. Krone byloby idealne gdyby wlasnie mialy mozliwosc
    polaczenia do kupy kilku/nastu kabli lub/i gdyby dalo sie wcisnac w
    zacisk dwa kable jednoczesnie (a sie nie da - kiedys testowalem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2010-10-18 05:47:37
    Temat: Re: laczówki - jakie ?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz wrote:
> [...]
    > polaczone razem. Fajnie wiec jakby taki system mial jakas systemowa
    > listwe w stylu szyny laczeniowej (grzebieniowej) jak sie laczy moduly

    skrecic kolorami i zalutowac :)

  • 3. Data: 2010-10-18 05:59:34
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    .googlegroups.com...

    > Krone byloby idealne gdyby wlasnie mialy mozliwosc
    > polaczenia do kupy kilku/nastu kabli lub/i gdyby dalo sie wcisnac w
    > zacisk dwa kable jednoczesnie (a sie nie da - kiedys testowalem :)

    Oczywiscie, ze sie da, nie ma z tym najmniejszego problemu. Oczywiscie
    warunek, to prawdziwe laczówki Krone, nie zadne podróby i przewody zabijane
    przeznaczonym do tego narzedziem, nie srubokretem. Chodzi o to, zeby noze
    laczówka miala równolegle, a nie rozgiete w klin, a przy zabijaniu
    srubokretem niestety to wlasnie sie z nimi dzieje.

    J.

  • 4. Data: 2010-10-18 06:24:23
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 18.10.2010 07:59, Jarek P. pisze:

> [...]
    > zeby noze laczówka miala równolegle, a nie rozgiete w klin, a przy
    > zabijaniu srubokretem niestety to wlasnie sie z nimi dzieje.

    Potwierdzam, nie znam powodu dlaczego miało by się nie dać, tak jak jest
    to łącze wielokrotnego użytku, tak wiele przewodów można tam napchać.

  • 5. Data: 2010-10-18 09:20:23
    Temat: Re: łączówki - jakie ?
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Miałem okazję przejąć system alarmowy zrobiony na kronach. To się
    kompletnie nie sprawdza. Po 3 latach działy się cuda. Wypiąłem wszystko i
    polutowałem. Teraz działa jak należy.

    PC

  • 6. Data: 2010-10-18 09:25:50
    Od: Sławek Wala <a...@r...pl>

    On 18 Paź, 07:59, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:

> [...]
    > laczówka miala równolegle, a nie rozgiete w klin, a przy zabijaniu
    > srubokretem niestety to wlasnie sie z nimi dzieje.

    O, dobrze wiedziec. Przewody wbijalem oryginalnym nozem krone
    (kupowanym za 200 pln (sic!!!) jakies 8 lat temu - teraz podobny noz
    kosztuje 8 pln na allegro ;-)) Ale faktycznie zabijane byly do taniego
    gniazdka rj45 w ktorym noze rzeczywiscie byly jakby w klin. I ni
    cholery - drugi zabity na tym kabel raz stykal, raz nie. To mnie
    pocieszyliscie - w takim razie kupuje duzego krone-boxa :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2010-10-18 09:27:37
    Od: Sławek Wala <a...@r...pl>

    On 18 Paź, 07:47, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > skrecic kolorami i zalutowac :)

    Gdyby to byly troche grubsze przewody to by sie dalo - ale skretka
    ktora mam jest delikatna, po sciagnieciu izolacji latwo zlamac
    przewod. No i to musi tez jakos wygladac :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2010-10-18 09:30:00
    Od: Sławek Wala <a...@r...pl>

    On 18 Paź, 11:20, "PC" <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Miałem okazję przejąć system alarmowy zrobiony na kronach. To się
    > kompletnie nie sprawdza. Po 3 latach działy się cuda. Wypiąłem wszystko i
    > polutowałem. Teraz działa jak należy.

    Ale to pewnie bylo jak pisal Jarek P. zabijane srubokretem. Przeciez
    laczowki Krone stosuje sie na calym swiecie w centralach
    telefonicznych, systemach sieciowych, teleinformatycznych etc i system
    jest znany ze stabilnosci polaczen :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2010-10-18 09:43:55
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]
    > Miałem okazję przejąć system alarmowy zrobiony na kronach. To się
    > kompletnie nie sprawdza. Po 3 latach działy się cuda. Wypiąłem wszystko i

    To musiały nie być krony, tylko jakieś nędzne podróby (np. polskie
    Agmary), albo były porozwalane krosowaniem za pomocą śrubokręta. Dobra
    łączówka zabita jak należy daje połączenie wieczne i niezawodne.

    J.

  • 10. Data: 2010-10-18 10:37:16
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-10-2010 o 07:47:37 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > skrecic kolorami i zalutowac :)
    Wg mnie oba rozwiązania są jednorazowe czyli do d.. bo jak przyjdzie wyjąć
    płytkę to z takim kłębem kabli kłopot.
    Sam mam ten sam problem bo mam okablowany dom i zastanawiam sie jak to
    połączyć
    i sądzę że najlepsze będzie najprostsze czyji na kabble RJ45 a na płytkę
    gniazdko.
    Co prawda nie jest ono zbyt pewne bo zdarzają się niekontakty ale łatwo
    rozłączalne
    w razie czego, co prawda więcej miejsca zajmuje, ale zbyt gęste upakowanie
    też nie jest
    dobre bo ciężko później operować tam czymkolwiek.

    --
    Pozdr
    JanuszK