eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanielisciasty do tablicy - tenmperatura paneli FV › Re: lisciasty do tablicy - tenmperatura paneli FV
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!aioe.org!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: lisciasty do tablicy - tenmperatura paneli FV
    References: <1...@g...com>
    <ri3ip6$8sr$2@dont-email.me>
    <b...@g...com>
    <7...@g...com>
    <8...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <c...@g...com>
    <5f475648$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    Organization: : : :
    Date: Thu, 27 Aug 2020 11:58:02 +0200
    User-Agent: slrn/pre1.0.4-2 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Lines: 30
    NNTP-Posting-Host: 84.201.212.11
    X-Trace: 1598522282 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 559 84.201.212.11:34830
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2668
    X-Received-Body-CRC: 3954116850
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:566464
    [ ukryj nagłówki ]

    budynPL napisał:

    >>> Mam siłę i kierunek wiatru, ale żadnego pomysłu jaki współczynnik
    >>> chłodzenia dać.
    >> Jak wiatr ma wpływ na temperature? Wydaje mi się, że znikomą pod
    >> warunkiem, że nie doprowadza do jakiegoś parowania.
    >
    > o silnikach chłodzonych powietrzem słyszałeś? To jest to samo zjawisko.
    > Przepływające powietrze unosi część energii termicznej. Im wiecej tego
    > powietrza tym więcej uniesie.

    Do pewnych granic oczywiście. W takim dajmy na to motocyklu to się
    dobrze składa, bo stojący i popierdujący na luzie wytawrza mocy mniej,
    a pędzący szosą więcej -- chłodzenie też dużo większe. Pozwala to na
    utrzymanie w miarę stałej temperatury pracy. Przykład z samochodem też
    był dobry. Podczas jazdy w upalny dzień da się utrzymać temperaturę
    zbliżoną do zewnętrznej, powiedzmy, że to będzie coś koło 35 stopni.
    Nawet przy zamkniętych oknach będzie niewiele gorzej. Ale wystarczy
    zaparkować brykę na godzinę, a blachy i wnętrze osiągną 50-60 stopni.

    Wrócmy do pomysłów z liczeniem temperatury paneli. Też ich nie mam,
    obawiam się, że dokładne symulacje na podstawie znanych parametrów
    są nierealne. Ja bym zaczął od opisu binarnego: z wiatrem i bez.
    Nawet niewielki wiatr zawiewający z dowolnego kierunku sprawia, że
    powierzchnie wystawione na słońce mają temperaturę otoczenia.
    W nieruchomym powietrzu ustala się temperatura równowagi wyznaczona
    przez radiację powierzchni i chłodzenie konwekcyjne.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1