  • Date: Wed, 17 Feb 2010 00:39:30 +0100
    From: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: lodówka - inaczej chłodziarko-zamrażarka - gdzie?

    G. pisze:

> [...]
    > ciężej zaczął pracować i nadmiernie się grzać aż w końcu się spalił jak
    > już układ się zatkał. Ale wiesz najpewniej powie Ci to specjalista po
    > wizycie. Jak rozetnie układ chłodniczy i zobaczy (orientacyjnie) ile
    > gazu wyleci. Przy lodówkach wszystko jest możliwe.
    > Nie do końca zacietrzewiałbym się w lansowaniu stanów nieustalonych, bo
    > lodówki działają nie raz po 20-30 lat, nie raz na wsiach jak jeździł
    > kolega serwisant jeszcze widywał agregaty wolnoobrotowe, aż się dziwił
    > że to jeszcze działa a wiadomo, że w rejonach małych miasteczek i wsi

    Właśnie jest to wieś, dziękuję za informację. Nie znam się na lodówkach,
    więc szukałem przyczyny. A awaria prądu nie była pierwszą, wcześniej
    zdarzały się kilkuminutowe przerwy - np z kilka razy w ciągu godzin.
    Pewnie to zaczeło ją psuć, a ostatnia awaria była gwoździem do trumny.

    > Co do kryteriów wyboru sprzętu to wbrew pozorom ma się podobać i ma się

    Brzydkie są do zabudowy :P - przede wszystkim ma działać.

    > zmieścić, potem porównaj sobie zużycie prądu, ale pamiętaj ze sprzętem w
    > tej samej klasie, jak jest chłodziarko-zamrażarka z jednym kompresorem
    > to do innej takiej porównuj i o tej samej pojemności, jak jest dwu
    > agregatowa to też porównanie z taką.

    Mam dużo miejsca, nawet starczyłoby, aby 2 duże lodówki obok siebie
    stały, w górę tylko sufit blokuje, ale i on wysoko.

    > Popatrz na rodzaj i zamocowanie półek, zdarza się, że plastiki okalające
    > szklaną półkę lubią pękać.

    Zwrócę uwagę.

    > Zobacz jaką ma strefę klimatyczną, bo nie każda lodówka (ogólnie) będzie
    > działać w pomieszczeniu nieogrzewanym, co zdarza się, że ludzie stawiają
    > sprzęt tam gdzie im jest wygodniej i zimą jest problem.

    Kuchnia ogrzewana, więc nie ma problemu.

    > A jak już kupisz to postaw ją na płaskim miejscu, wypoziomuj, zdarza
    > się, że źle ustawiona lodówka się deformuje, szafa nie jest wykonana z
    > bardzo grubej blachy, z czasem, pod swoim ciężarem, źle ustawiona
    > deformuje się i drzwiczki nie przylegają dobrze.

    Zawsze wypoziomowałem i tym razem nie omieszkam.

    > A jeszcze popatrz jak i czy można przełożyć drzwiczki, żeby się
    > otwierały w inną stronę, czy to jest prosto zrobić, czy trzeba wezwać do
    > tego serwis, bo jak samemu to się traci gwarancję, a serwis przyjedzie i
    > od razu Cię skasuje, czasami jest lepiej zamówić w sklepie od razu
    > otwieranie we właściwą stronę. Itd....

    Z tego co widziałem w sklepach, wszystkie lodówki otwierają się akurat
    na tą stronę, co potrzebuję.

    Dziękuję za informacje i sugestie.