  • Data: 2012-03-06 15:11:10
    Temat: Re: mały agregat prądotwórczy - jaki?
    Od: Jacek <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-03-06 15:25, Lukasz pisze:
    Jakbym zamknął
    > go w tym biurze (gdzie i tak będzie centrum zarządzania czyli szafa RACK
    > :) to dzielą nas 2 drzwi i schody ;) więc hałasu już jako takiego (w
    > sensie bardzo dużego, bo wiadomo że cicho to też nie będzie) nie będzie.
    > Bardziej chodzi mi o kwestie odprowadzenia spalin - czy da się zrobić
    > tak jak kombinuję
    Weź pod uwagę, że zawsze kapnie na podłogę paliwo, czy olej, a
    podłączenie spalin nie jest takie proste, bo agregat mocno wibruje.
    Ja bym stawiał na szopę, zwłaszcza, że piszesz, że jest obok. Agregat
    możesz trzymać w schowku pod schodami, a jak padnie zasilanie, to
    biegniesz z nim do szopy, podłączasz i jazda. Ja mam podobnie
    rozwiązane. Agregat stoi w garażu, a jak trzeba, to jadę z nim (ma
    kółka) do altany 40 m od domu, odpalam i po przełączeniu zasilania
    sieć/agregat podłączam w altanie. Tylko, że u mnie wtedy jest napięcie w
    całej chałupie, a mam 2,5 kW mocy więc musiałbyś do szopy doprowadzić
    przewód z tego obwodu, który ma być zasilany z agregatu.
    Jacek