  • Data: 2014-06-03 09:26:14
    Temat: Re: mały agregat prądotwórczy - jaki?
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-06-01 19:48, k...@g...com pisze:

    > Seryjnie produkowane lampowe telewizory marki Rubin miały
    > transformator sieciowy nawinięty drutem nawojowym aluminiowym.
    > Awaryjność tych transformatorów była bardzo niska. Twój jednostkowy
    > przypadek z transformatorem nic nie znaczy. Sam go popsułeś i
    > wyciągasz głupie wnioski.

    Pierdzielisz głupoty.
    W czasach świetności telewizorów Rubin, Elektron, pracowałem jako
    serwisant w serwisie RTV. Problemy z tymi transformatorami bywały.
    Widziałem też kilka spalonych takich telewizorów, które ni stąd ni zowąd
    dostały samozapłonu, a wśród starszych kolegów po fachu było
    przekonanie, że te pożary się zaczęły wraz ze zmianą konstrukcyjną
    polegającą na montowaniu transformatorów z aluminiowymi uzwojeniami.