    From: "Jacek" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: moc kominka ?? moc kotła ?? przewód spalinowy
    Date: Sat, 24 Jan 2009 00:36:28 +0100

    Znajomy fachman od c.o. oświecił mnie niedawno w sprawie doboru mocy. Otóż
    większość kupuje kocioł o mocy zapewniającej grzanie nawet w największe
    mrozy. Tym sposobem mamy np. kocioł 30 kW a z jego pełnej mocy korzystamy
    przez 1-2% dni w roku. Jest to nieekonomiczne chociaż daje pewien komfort
    (głównie psychiczny). Dodatkowo sprzedawcy promują większe kotły, bo mają po
    prostu większy zarobek. Wedlug niego należy kupić kocioł, który wystarczy do
    mrozów np. minus 15, a jak będzie zimniej to wkładać sweter albo rozpalac
    kominek.
    Teraz jestem na etapie wymiany kotła i nowy będzie miał 25% mniej mocy od
    starego.
    Jacek