    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: moc kotła gazowego
    Date: Fri, 16 Nov 2012 16:55:53 +0100
    <k7jb30$v0l$1@usenet.news.interia.pl> <k7lv2t$uec$1@news.task.gda.pl>
    <k7t1qg$q3k$1@usenet.news.interia.pl>
    <50a21516$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
    <k7tf6j$s0o$1@node2.news.atman.pl>
    <50a2ba7a$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    <k7uhbh$u9d$1@node2.news.atman.pl> <k7v8b4$i7o$1@news.task.gda.pl>
    <k7vo60$k3$1@node2.news.atman.pl> <k80jgn$tlo$1@news.task.gda.pl>
    <k81a6i$o9g$1@node1.news.atman.pl> <k81r3g$u8f$1@news.task.gda.pl>
    <k82mvc$r1d$1@node2.news.atman.pl>
    <50a4e6ac$0$1304$65785112@news.neostrada.pl>
    <k82r7k$v82$1@node2.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <k82uc2$2mt$1@node2.news.atman.pl>
    <50a52039$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <50a5eb2c$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <50a63765$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
    <k85gen$sj0$1@node1.news.atman.pl>
    <50a64f68$0$1314$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "zapinio" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Radziłbym zapytać inżyniera budowlanego z praktyką 20-letnią i
    > odpowiednimi uprawnieniami.
    > Czy można obciążenia skupione na kole 70 cm postawić sobie gdzie bądź.

    Czy ty jesteś kretynem, czy tylko trolujesz? Jesteś naprawdę tak głupi by
    się zastanawiać czy dwie osoby mogą stać obok siebie w dowolnym miejscu?

    > Z jednej strony walka o 100-500 złotych różnicy w cenie kotła (gdzieś na
    > górze wątku było o różnicach kilkudziesięciotysięcznych), z drugiej o
    > stratach (większych) postojowych większego zasobnika.
    > No to zajrzyjmy do dokumentacji.
    > Viessmann Verticell 130 strata ciepła w kWh/24h wynosi 1.2
    > zasobnik 160l strata 1.3
    > zasobnik 200l strata 1.3
    > 350 l strata 1.8
    > 500l strata 2.2
    > Czy jest w ogóle o czym rozmawiać ?

    To ponad 100zł rocznie jeśli nie ma o czym rozmawiać to możesz mi co roku
    przelewać stówę.

    > Absurdem jest wmawianie ludziom, że jest to rzeczą krytyczną z punktu
    > widzenia ekonomii eksploatacji.

    Absurdem jest uparte zaprzeczanie fizyce, matematyce i ekonomii.

    > Podobnie jak to czy piec ma 14 kW czy 24kW.

    Piszę Ci to już po raz trzeci. Zrozum wreszcie że piec głównie służy do CO,
    i jest spora różnica w zużyciu gazu gdy go przewymiarujesz i pracuje
    systemem on-off bo ma za wysoką moc minimalną.

    > Idąc bowiem tym tropem można dojść do wniosku, że 14kW w małym
    > domu/mieszkaniu o dobrej izolacji to też strata i trzeba kocioł 6kW itd.

    Oczywiście

    > W rzeczywistości różnice w efektywności pracy kotłów będą znikome i
    > pomijalne.

    Bzdura

    > Co oczywiście nie znaczy, że w mieszkaniu o pow. 60m2 można i należy
    > zainstalować kocioł 50kW.

    Można, ale nie należy.

    > Zdrowy rozsądek jest najlepszym doradcą.

    To weź go w końcu pod uwagę, bo Twoje absurdalne stwierdzenie, o potrzebie
    "inżyniera budowlanego z praktyką 20-letnią i odpowiednimi uprawnieniami" do
    tego by stwierdzić że dwie osoby mogą stać obok siebie w dowolnym miejscu i
    strop się nie zawali.

    Pozdrawiam
    Ergie