    From: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: moc kotła gazowego
    Date: Fri, 16 Nov 2012 21:04:09 +0100
    <k7jb30$v0l$1@usenet.news.interia.pl> <k7lv2t$uec$1@news.task.gda.pl>
    <k7t1qg$q3k$1@usenet.news.interia.pl>
    <50a21516$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
    <k7tf6j$s0o$1@node2.news.atman.pl>
    <50a2ba7a$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    <k7uhbh$u9d$1@node2.news.atman.pl> <k7v8b4$i7o$1@news.task.gda.pl>
    <k7vo60$k3$1@node2.news.atman.pl> <k80jgn$tlo$1@news.task.gda.pl>
    <k81a6i$o9g$1@node1.news.atman.pl> <k81r3g$u8f$1@news.task.gda.pl>
    <k82mvc$r1d$1@node2.news.atman.pl>
    <50a4e6ac$0$1304$65785112@news.neostrada.pl>
    <k82r7k$v82$1@node2.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <k82uc2$2mt$1@node2.news.atman.pl>
    <50a52039$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <50a5eb2c$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <50a63765$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
    <50a64451$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
    <50a647e4$0$1317$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "zapinio" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    news:50a647e4$0$1317$65785112@news.neostrada.pl...

    > Prawdę mówiąć nie widzę różnicy w wymowie obciążenia 280 kg i 350 kg.
    Nie 280 lecz 240 i to w to wątpię gdyż jak napisałem przykładowy zbiornik
    ariston 160l waży 60kg.czyli napełniony będzie miał wagę 220kg. To nie te
    czasy że zbiorniki robi się z centymetrowej blachy, materiał kosztuje. I to
    jest nacisk statyczny, czyli najmniej niebezpieczny w budownictwie.. Osoba
    otyła ważąca 100kg przy podskoku na wysokość 30cm jaki to nacisk???
    Potrafisz sobie wyobrazić moment imprezy na którą przyszło kilkanaście osób
    w tym kilku naprawdę dobrze zbudowanych chłopów, kiedy nagle większości
    przyszła ochota poskakać??

    > I jedno i drugie skupione na powierzchni koła średnicy 70cm to bardzo
    > poważne wyzwanie dla stropu.

    Popytaj lepiej jakiegoś konstruktora.

    > Dla mnie możesz się dalej mądrzyć i na tej liście i na wszystkich innych ,
    > bo mnie to kompletnie nie interesuje i nie dotyczy...:-).

    Naucz się tylko nie wciskać komuś w usta to czego nei powiedział.

    > W wątku p.t."wymiana pieca gazowego" padła nazwa montowanego pieca.
    > "junkers ZWB 28-3 C 23 S"
    > Ty zaś poradziłeś:
    > "Albo wogóle olać komin i wypuścić krótki kawałek
    > przez ścianę. Jest to dopuszczalne ale w przepisach podają minimalne
    > odległości od okien."

    Niech ci będzie. Ja tego kotła nie znam i nieprawdopodobne było nawet mi
    pomyśleć że ktoś w domu jednorodzinnym montować chce takiej mocy kocioł.
    Zresztą moc kotła można zmniejszyć regulacją dyszy

    Marek