    From: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: na podłogi panele czy deska?
    Date: Tue, 26 Feb 2013 10:24:31 +0100

    Użytkownik "Art" <d...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:kgg43e$sn2$1@speranza.aioe.org...
    > Pytanie jak bardzo zależy Ci na odporności podłogi na zarysowania czy inne
    > odkształcenia.

    U mnie jest to jeden z najważniejszych kryteriów przy wyborze podłogi.
    Podłoga będzie ekstremalnie narażona na zarysowania. Dlatego też boję się
    deski, które po dwóch latach będą nadawały się do wymiany lub odnowienia.

    > Jasne, że fajnie jest mieć prawdziwe drzewo na podłodze ale jeżeli
    > istnieje ryzyko pojawienia się na niej np. pani w szpilkach to
    > zdecydowanie odradzam. Przesuwanie foteli potrafi nieźle zniszczyć
    > drewnianą podłogę. Lakier też ma swoją ograniczoną wytrzymałość. Z drugiej
    > strony trudno poruszać się po podłodze tylko w kapciach. Ja wybrałem
    > panele o twardości AC4 i to po testach w markecie na zarysowania zwykłym
    > kluczem do zamka. Co ciekawe panele oznaczone jako dość odporne czyli AC4
    > różnie reagowały na mój klucz więc i tutaj trzeba uważać.

    AC4 to minimum, może nawet AC5.

    Pod względem odporności na zarysowania panele moim zdaniem biją na głowę
    deski...