    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: nadproże miocowane do drewnianego słupa
    Date: Fri, 18 Nov 2011 18:18:53 +0100

    "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT

    > Dużo myślałem o tych schodach w trakcie adaptacji projektu. Był pomysł
    > zrobienia spoczynku (czyli 2 schodki wchodziłyby w przedpokój) lub też
    > zmniejszenia ilości schodków z zabiegiem z trzech do dwóch (wtedy tylko jeden
    > schodek wchodziłby w przedpokój). Bartek zaś proponuje zwiększenie ilości
    > schodków zabiegowych do pięciu. Przecież to byłoby jeszcze gorzej.

    Nieprawda. Schody zabiegowe mają opinię niewygodnych, bo w większości przypadków
    są spierniczone. Mój majster wycenił zrobienie schodów na 400zł. Gdy pokazałem
    mu projekt z wymiarami każdego stopnia z osobna, doszedł do wniosku że się nie
    podejmie ich zrobienia. Cały pic w schodach zabiegowych polega na tym, żeby
    wyznaczyć linię biegu schodów (czyli linię po której się będzie chodziło) i
    pilnować aby każdy stopień w tej linii miał jednakową głębokość. Oczywiście po
    jednej stronie tej linii stopnie będą węższe, po drugiej szersze, ale tam się
    nie chodzi. Głębokość obliczamy z reguły 60<2h+s<65, a wysokość h uzyskamy
    dzieląc odległość między poziomami gotowych posadzek przez liczbę stopni (zwykle
    16-17). W domach jednorodzinnych nie powinna być większa niż 19cm.
    Jeśli komuś się nie podoba zabieg, powiększa klatkę o min. ok. 80x180cm, tracąc
    3m2 powierzchni mieszkalnej i cieszy się spocznikiem.

    --
    Bartek