  • Data: 2020-04-22 19:14:28
    Temat: Re: najcieńsza rurka do karanu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-04-22 o 12:28, Kris pisze:
    > Dokładnie tak samo ternet

    Nie jest dokładnie tak samo.

    Jak kocioł pracuje grzejąc CO, kiedy pompa pracuje na wolniejszych
    obrotach i dostanie się powietrze do wymiennika to pompa tego powietrza
    tak łatwo nie wypchnie. Wtedy może dojść do pęknięcia, bo miejscowo
    wymiennik będzie przegrzewany, a jest wykonany z cienkościennej,
    spłaszczonej rury, zwiniętej w poziomą spiralę. To jest ogólny problem
    wszystkich kotłów z wymiennikami spiralnymi, takimi jak w Termecie i nie
    jest to jakaś wyjątkowa cecha Termeta. Zaletą tego typu wymienników jak
    w Termecie jest nieco wyższa sprawność od wymienników zastosowanych w
    ACV/Thermagen. Ale są to wymienniki delikatne i podatne na tego typu
    uszkodzenia.

    W przypadku ACV/Thermagen nie ma możliwości, aby wymiennik pozostał bez
    wody, a jeżeli dostanie się powietrze do wymiennika to ono ucieknie do
    pionowej rury wystającej ponad wymiennik, zakończonej odpowietrznikiem.
    Nawet jak tego powietrza dostanie się tam duża ilość to sam blok
    metalowy wymiennika jest w stanie przyjąć dużą ilość ciepła. Przyjmie
    metal, ale także i woda znajdująca się w drugiej wężownicy zatopionej w
    bloku wymiennika t.j. tej, która podgrzewa wodę użytkową. Sam blok to
    duży i masywny odlew.

    Zanim wymiennik nagrzeje się do niebezpiecznej temperatury to zadziała
    czujnik temperatury. Na wyświetlaczu pojawi się kod awarii. Wystarczy
    tylko odpowietrzyć wymiennik i zresetować kocioł. Aby odpowietrzyć nie
    trzeba rozkręcać kotła.

    Ale można też zastosować odpowietrznik automatyczny.

    Co jeszcze różni te wymienniki.

    Ano to, że jeżeli wymiennik się nagrzeje i popłynie do niego zimna woda
    to w przypadku wymiennika takiego jak w Termecie, metal potrafi pęknąć,
    ponieważ stal nierdzewna nie jest odporna na szok termiczny, gdyż ma
    bardzo duży skurcz termiczny.

    W przypadku ACV/Thermagen woda może mieć tylko i wyłącznie kontakt z
    miedzią, a miedź jest bardzo odporna na na szok termiczny. Można ją
    rozgrzać do czerwoności i polać lodowatą wodą lub wsadzić wprost do
    lodowatej wody i ona nie pęknie. W ten sposób miedź tylko zrobi się miękka.

    Jeszcze raz powtarzam. Wejdź na Youtube i obejrzyj sobie dokładnie jak
    jest zbudowany wymiennik tych kotłów, a zrozumiesz dlaczego są tak
    odporne i wytrzymałe.