  • Data: 2015-11-28 22:54:51
    Temat: Re: niespodziewane wyniki badań
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-11-28 o 09:49, l...@g...com pisze:
    > W dniu piątek, 27 listopada 2015 22:08:51 UTC+1 użytkownik Dirko napisał:
    (...)

    > Jarek,nie mogłeś mieć 20 letniej gruszy azjatyckiej,bo jej jeszcze wtedy nie
    wyhodowałem i nie rozprowadzałem,a jedyna w kraju rosła gdzieś przy
    Nowoursynowskiej.Przywiozłem nasiona z Niemiec,rozmnożyłem,trochę puściłem do ludzi.
    Dopiero kilka lat po moich,pojawiły się w handlu,odmianowe.
    > Pozdrawiam pomologicznie.Mirzan

    Kupiłam, w 2003 roku, grusza chińską KOSUI.
    Po kilku latach musiałam wyciąć z powodu choroby drewna (rok 2009)
    Konary drzewa sczerniały. Zaraza ogniowa?
    Tak to wyglądało:
    https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/G
    rusza_chinska_choroba
    Na szczęście zdążyłam zaszczepić tę odmianę na faworytce
    i faktycznie nie miała "rdzy gruszy", choć liście drzewa macierzystego
    było zaatakowane w tym roku, tą wredną chorobą.

    Krycha.