eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanientg elektryczne autaRe: ntg elektryczne auta
  • Data: 2023-12-19 15:47:21
    Temat: Re: ntg elektryczne auta
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Mon, 18 Dec 2023 20:46:36 +0100, Pete

    > W dniu 18.12.2023 o 18:34, Myjk pisze:
    >> Sun, 17 Dec 2023 17:16:34 +0100, nadir
    >>
    >>> Którzy to są ci wszyscy? Byłem w 4-5 salonach różnych marek
    >>> i pytałem konkretnie o zasięgi kilku modeli elektryków, nikt się nie
    >>> zająknął, że zimą zasięg może spaść o nawet 30%.
    >>
    >> Ja też byłem wszyscy powiedzieli że zasięg
    >> oczywiście spada w czasie ogrzewania.
    >
    > Ale mówili, że o połowę czy mówili ogólnie, że spada? ;)

    A w którym elektryku spada o połowę, skoro 2-3kWh w ciągu
    godziny idzie na ogrzanie kabiny, a na jazdę 15-20kWh?
    Pokaż no to jakim matematycznym cudem 3 z 15 to jest 50%.

    >>> Jedynie co, to czasem rzucą teksem z broszurki, typu:
    >>> "Zasięg został określony zgodnie ze znormalizowaną procedurą pomiarową
    >>> UE (WLTP). Indywidualny styl jazdy i inne czynniki, takie jak prędkość,
    >>> temperatura zewnętrzna, topografia i wykorzystanie urządzeń
    >>> pobierających energię elektryczną, mają wpływ na rzeczywisty zasięg i
    >>> mogą go zmniejszyć."
    >>
    >> I czego tutaj nie rozumiesz? Jak kupujesz spaliniaka to też ci nie mówią
    >> że jak zaczniesz butować od świateł do świateł,
    > Tak jak w elektryku.

    Widać że nigdy nawet w elektryku nie siedziałeś,
    o jeździe nie wspominając.

    > że w zimie jak ogrzewasz
    >> kabinę to spalanie wzrasta
    > Dwukrotnie, jak w elektryku? :D

    I znowu to samo, 3 z 15 -- to jest dwukrotnie?
    A samochód jak ma pompę ciepła i zużywa dzięki
    COP 1/3 tego, to ile ci wychodzi? Pewnie 75%.

    > Chyba Ci się od tej elektryczności coś pozajączkowało,

    Raczej tobie, chyba od wdychania spalin.

    > akurat ogrzewanie kabiny jest ciepłem odpadowym.

    Oczywiście, i dlatego w poprzednim dieslu miałem automatyczne webasto, żeby
    czym prędzej dogrzać silnik podczas startu bo inaczej grzął się paręnaście
    kilometrów i syfił, webasto które potrafiło się załączać w czasie jazdy po
    autostradzie (sic!) albo podczas stania w korku na biegu jałowym, żeby
    dogrzać silnik, bo stygł.

    Serio nie zauważasz zwiększonego zużycia paliwa w zimie? Bo to że silnik
    jest mocno stratny nie znaczy że ciepła do pracy nie wymaga i że całe
    ciepło jest opadowe, szczególnie w zimie. Może ty po prostu rowerem
    jeździsz a samochodach spalinowych masz równie blade pojęcie co pojazdach
    elektrycznych?

    >>, jak używasz klimy w lecie to spalanie też
    >> wzrasta?
    >
    > o 5%. A o ile w elektryku?

    Zdecydowanie mniej niż przy ogrzewaniu, bo z zasady działania chłodzić
    można tylko przy udziale pompy ciepła. Czekam zatem aż wyliczysz ile zużywa
    faktycznie ogrzewanie, to będziesz też wiedzieć ile na chłodzenie idzie.

    BTW a tu test z 3500km teslą (bez pompy ciepła do grzania) lato vs zima:

    https://www.youtube.com/watch?v=uC95WACQhCY
    https://www.youtube.com/watch?v=UskzfQJt2Bc

    Konkretnie to wynik masz tutaj:
    https://youtu.be/UskzfQJt2Bc?si=RQ1lzzSIVoMSFedv&t=3
    23

    > Bo ja znam gości, którzy w zimie jeżdżą lodówkami, żeby dojechać do celu :)

    Tak, tak, pewnie tak samo ich znasz jak kris wydział setki
    elektryków wiezionych na lawetach (a w zasadzie nie wiezionych
    bo nie chcą laweciarze ich wozić) po 5h stania w korku.

    > P.S.
    > Ww. to były pytania retoryczne :P

    Chyba jednak nie, skoro trzeba ci wykładać odpowiedzi.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1