eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanientg elektryczne autaRe: ntg elektryczne auta
  • Data: 2023-12-20 10:05:51
    Temat: Re: ntg elektryczne auta
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Wed, 20 Dec 2023 00:08:25 +0100, nadir

    > W dniu 18.12.2023 o 18:34, Myjk pisze:
    >
    >> Ja też byłem wszyscy powiedzieli że zasięg
    >> oczywiście spada w czasie ogrzewania.
    >
    > A powiedzieli o ile?

    To jest wiadome powszechnie, elektryk bez pompy
    ciepła zużywa w zimie więcej maksymalnie o 20%.
    Z pompą ciepła poniżej 10% więcej.

    >> I czego tutaj nie rozumiesz? Jak kupujesz spaliniaka to też ci nie mówią
    >> że jak zaczniesz butować od świateł do świateł,
    > Jak kupuje spalinaka, to w katalogach producenci podają
    > pojemność baku oraz spalanie; w mieście, w trasie, średnie.
    > Dzieląc jedno przez drugie wychodzi orientacyjny zasięg w poszczególnych
    > kategoriach; miasto/trasa/średnio.
    > W przypadku elektryków jest pojemność baterii, czasem zużycie energii na
    > 100km, ale ani słowa, ile energii traci się na ogrzewaniu.

    W katalogu jest pozycja "butowanie"? Nie ma. Literalnie to co podają w
    katalogach spaliniaków to wersje "kapelusz" tak aby wyszły jak najmniejsze
    wartości. W praktyce nikt takich wartości nie kręci, nawet rzeczony
    kapelusz. Te wartości uwzględniają też okres tylko letni, w zimie spalanie
    wzrasta o minimum 10%, a tym więcej im krótsze trasy. Teraz biorąc pod
    uwagę że średnia dla Polaka to 36km DZIENNIE to spalanie w zimie wzrasta
    spkojnie o 15%. Niewiele mniej niż dla elektryka. Tak, wiem, paliwo masz
    zawsze w kanistrze w bagażniku i sobie możesz dolewać...

    >> że w zimie jak ogrzewasz kabinę to spalanie wzrasta
    >
    > A z jakiego powodu w samochodzie z silnikiem spalinowym wzrasta spalanie
    > z powodu ogrzewania?

    Następny co podważa wzrost spalania w zimie bo mu do tezy nie pasuje.
    Wzrasta z powodu niskiej temperatury zewnętrznej i konieczności
    utrzymania roboczej temperatury pracy silnika aby nie syfił
    i utrzymał możliwie niskie zużycie paliwa.

    >> Może następnym razem poproś kogoś kto się zna na temacie.
    >
    > To sprzedawca w salonie się nie zna?
    > Nie wie co klientom wciska czy głupa klei?

    Jest to możliwe, tak samo jak jeszcze niedawno sprzedawcy
    diesle ludziom do miasta wciskali na interwały 10km i się
    nie zająkali że spalanie drastycznie wzrasta bo częściej
    trzeba wypalać DPF, że jest to obarczone ryzykami.
    Ale ty standardowo problem widzisz tylko jak chodzi
    o elektryki.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1