  • Data: 2010-03-12 13:25:20
    Temat: Re: o czym malarz (amator) wiedziec powinien
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "qaz" <q...@w...pl> wrote:
    > Fachowcy pomalowali mi czesc pomieszczen i nie jestem zadowolony - duzo
    > niedopatrzen (goscie starsi sa - ze wzrokiem slabo), ciagle poprawiaja.
    > No i biore sie rodzinnie do sprawy. Mam wyszpachlowane, przeszlifowane i
    > zagruntowane (Unigrunt Atlas) sciany i sufit. Co dalej ?
    > Jaka farba, ile warstw, czy wszystkie warstwy ta sama farba, czy pod
    > sciany kolorowe pierwsza warstwa biala ?
    > Wszelkie inne uwagi (na temat!) bardzo mile widziane.

    Ja tylko dodam, że przed malowaniem warto dokładnie sprawdzić wszystkie
    powierzchnie z lampą halogenową. Szukaj glutów po spływającym gruncie,
    paprochów, farfocli i włosów z pędzla.
    Podczas malowania cały czas obserwuj ścianę i szukaj nacieków farby.
    Natychmiast je rozcieraj.

    Co do farb, mogę polecić producenta, którego niedawno odkryłem. Levis.
    Malowałem Harmoni 7 łazienkę. Wyszło przepięknie. Farba jest lateksowa, ma
    satynowy połysk, całkiem nieźle kryje (niestety niektóre powierzchnie
    malowałem 3 razy). W prakikerze jest dostępna z mieszalnika. Baza 80zł,
    barwnikiki w zależności od koloru: od 50gr do 300zł. Za 2,5L. Przy jasnych
    pastelowych kolorach koszt wychodzi podobnie jak dekoral, a jakość
    nieporównywalna.

    --
    Bartek