    From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: obliczenia rekuperatora :)
    Date: Wed, 19 Jan 2011 20:46:05 +0000 (UTC)
    <ih4f0u$ft7$1@inews.gazeta.pl> <ih4gc8$jqq$1@inews.gazeta.pl>
    <ih52vh$fba$3@news.onet.pl> <ih629k$q5c$1@inews.gazeta.pl>
    <ih728u$63s$3@news.onet.pl> <ih731f$4jr$1@inews.gazeta.pl>
    <ih76mk$l1o$2@news.onet.pl> <ih782r$kds$1@inews.gazeta.pl>
    <ih7fjd$lq4$3@news.onet.pl>

    Papso Smurfso <toważy...@g...ał> napisał(a):

    > jest dokładnie tak samo, działają te same prawa fizyki, a wymiennik kszyżowy
    > i pszecifprądowy to ta sama konstrukcja, tylko pszepływy powietsza są
    > pszeciwne, ot cała filozofia, uzyskuje się tym mykiem pewnie zmniejszenie
    > materriału na wymiennik i mniejsze wykraplanie, ale sprawność maksymalna
    > jest ta sama 50%!:O)

    > oj dałeś nażarłeś się trochę tej kiełbasy wyborczej kturą karmi propaganda i
    > uwierzyłeś w kłamstfa jakie serwują:O(
    > to jest fikcja, gdy założysz tą samą temperaturę na wylocie co na drócim
> [...]
    Znajć jedno miejsce w kturym napisałem że wymiennik ciepła w rekuperatoże przy
    stosunku wlata wylata 1:1 jest wienkży od 50% ( o mase idzie). Ale jak
    pomajstrować pszy pszepływah to morzna zrobić rze temperatóry wlata i wylata
    siem zblirzom. A te rupowe geniósze od rekuperatoruf twierdzą rze to
    temperatóra opisuje sprawność. Piszom one rze jak termometr na wlocie pokazuje
    -10 a na wylocie do pokojó w kturym jest +20 pokazuje +19. I na wylocie tego
    co mialo wystyc _9. To tracom dwa stpnie. I rze taki wymiennik ma sprawość
    93%. To jak mahery od spszedaży siem zorijentowali rze narut durny to ich
    walom po kieszeni za cos co albo nie dziala albo działa tak słabo rze nie
    warto na to zwracadz ówagi. I o ile jeszcze jak by miedz taki rekuperator
    darmo to by się jakoś to bilansowało. Ale jak za niego tszeba dadz więcej niż
    1000 złotyh z montarzem to inwestycja jest do dópy i lepiej zrobić instalacje
    nawiewnom z nagżewnicom kanałowom. Ftedy otpada jedna wada instalacji
    grawitacyjnej, wiesz ile powietsza wtłoczyłeś i tyle samo mósi wyleciec bo nie
    robi siem domuf z gumy. A wymiennik tylko z aluminium. Na upartego morzna i
    wytłoczyć prurzniowo z bardzo cienkiej folji na przyklad poliestrowej. Ale to
    warto jak ma siem swojom formierke prórzniowom bo jak usługowo by wzieli 2
    zlote od krztaltki a krztaltek potszeba na pszyklad 300 to za 6 stf jusz nie
    warto.