    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ocieplenie stropu - jak poprawnie
    Date: Mon, 01 Nov 2010 10:00:10 +0100

    Dnia 31-10-2010 o 23:59:56 amir <a...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > do styro, ja cały dom zrobiłem trzyma super ale przez pierwszych parę
    > minut trzeba
    > trzymać płyty zanim zgęstnieje i zwiąże, ja przybijałem gwożdziami 12cm
    > po
    > 2 na
    > płytę co betonu komórkowego :) po półgodzinie je wyjmowałem.
    >

    > na kleju chcialem dac, aby dobrze do siebie dolegał, ale faktycznie
    > taniej wyjdzie na przekładkę po 5cm, sciany zrobie na piance i czesc
    > murłat
    > ktora od wewnąrz nie jest obmurowana, od gory dam wełny ile wejdzie tylko

    Tylko tej wełny nie ubijaj, powkładaj ją luźno tak jak jest w macie,
    ubita traci właściwości, od góry(dachu) przykryj membraną a ją przystrzel
    zszywkami do więźby tak aby wełna od góry oddychała a wiatr nie wywiewał
    z niej ciepła.

    > a od zewnątrz pozniej pojdzie styropian 10cm, ale to juz w przszlym roku.
    > mysle, ze efekt powinien byc skoro na parterze jest juz znacznie cieplej
    > niz na piętrze
    > a grzejniki tak samo dobrane.
    >

    > dzieki wszystkim za podpowiedzi
    >
    > BTW. powiedz mi jeszcze jedno, nowy buynek z porothermy chcialbym robic
    > na kleju do styro, chociaz z ekipą cięzko, cos boją sie tej technologii,
    Wiekszość ekip jedzie starym klejem, chociaż jak ostatnio czytałem to
    mocno spadła
    jakość i coraz gorzej on klei. Mój dom jest na górce, wieje okrutnie(halny
    i te sprawy)
    a styropian miałem całą zimę tylko przyklejony bez siatki, niekompletnie i
    nic nie odpadło,
    a sąsiadce której firma robiła ocieplenie, część styropianu zerwała jej
    wichura, miała
    klejone na zwykłym kleju.

    > czy dawales kołki?
    Nie, nie trzeba, piana znacznie mocniej klei od kleju, styropian sie
    rozerwie a piana
    nie puści.

    > do porothermu ciezko gwozdziami będzie przytrzymac.
    No to jest problem, u mnie wiało i dlatego tak mocowałem,
    jak nie będzie wiatru to nie będzie problemu, po 10-15minutach
    ytrzeba styropian docisnąć po piana lekko rośnie,ale już jest wtedy gęsta
    i trzyma dobrze.

    > czy gruntowałeś sciany?
    Nie, nie trzeba

    > Czy piankowałeś dookoła każdą płytę bez pozostawienia szpar?
    Nie jechałem wężykiem wkoło płyte tak 5cm od brzegu aby baranek miał 2-3cm
    wysokości
    i przez środek po długosci płyty i to wystarczy.

    > styropian dawales frezowany?
    Nie zwykły.

    > czu faktycznie zuzycie wychodzi takie jak podaje producent?
    Jak na początku liczyłem to nawet udawało mi sie trochę więcej
    zrobić, ale przy solidnym piankowaniu płyty jak napisałem
    wyżej tak wychodzi, no i pardzo sympatycznie sie to robi,
    samemu naprawdę dużo zrobisz i najważniejsze można robić
    w zimie, oczywiście styropian musi być suchy bo się
    piana do niego nie przyklei.

    --
    Pozdr
    JanuszK