  • 1. Data: 2010-10-31 11:56:13
    Temat: ocieplenie stropu - jak poprawnie
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    Witam!

    Dom wybudowany jest w latach 86-87

    dom ok 400m2 kwadraciak , coraz drozszy opal wymusza ocieplenie
    a zima na pietrze w mocne mrozy temp max 19stopni na parterze 24

    opalu idzie dosyc sporo, dom niestety jest w calkosci mostkiem termicznym
    podwojna cegla bez jakiekolwiek ocieplenia
    do tego wielkie balkony.

    strop na pietrze jest grubosci ok 20cm zbrojony beton, nad stropem
    jest strych na calej powierzchni ok 150m2 deskowany dach pokryty blacha
    ocynkowana
    w dobrym stanie dach, w tym roku remontowany.

    czy zagruntowanie na strychu posadzki
    i polozenie na kleju styropianu 10cm podlogowego (frezowanego) przy uzyciu
    5mm grzebienia
    to bedzie dobry pomysl?
    do tego pozniej chcialbym ocieplic sciane kolankowa od wewnarz
    nastepnie murlate i w pozniejszym etapie caly dom z zewnatrz, czyli zrobic
    cos w rodzaju czapki.
    Jesli chodzi o wentylacje to jest grawitacyjna 3 kominy po 3-4 otwory
    wentyacyjne wiec sporo.

    czy w ten sposob wykonanie ocieplenia bedzie wporzadku?
    wszystkie sciany i strop suche w super stanie dom uzytkowany od 86r

    pozdrawiam
    T.A.

  • 2. Data: 2010-10-31 12:02:02
    Temat: Re: ocieplenie stropu - jak poprawnie
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    dla zobrazowania zdjecie budynko
    http://tnij.org/ociepleniestrychu

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-10-31 19:17:36
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 31 Paź, 12:56, "amir" <a...@g...pl> wrote:

> [...]
    >
    > czy w ten sposob wykonanie ocieplenia bedzie wporzadku?
    > wszystkie sciany  i strop suche w super stanie dom uzytkowany od 86r

    Bedzie dobrze.
    Ale mozna troche przyoszczedzic nie tracac rezultatu.
    Nie kleic a tylko polozyc styro na stropie. Nie kupowac frezowanego a
    polozyc dwie warstwy styro o polowe cienszego. Jak nie masz gratow na
    strychu to zrobisz calosc w jeden dzien.
    Dokup pare puszek pianki. Przyda sie do uszczelnienia szpar miedzy
    sciana a styro.
    Dodatkowo mozesz jeszcze od srodka oblozyc sciany styropianem (na
    strychu). Niewiele pomoze ale zawsze.

    Jak chcesz na kleju to nie widze przeszkod. Ale wyjdzie drozej ale
    rezultat nie bedzie duzo lepszy.

  • 4. Data: 2010-10-31 21:02:09
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 31-10-2010 o 12:56:13 amir <a...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > czy zagruntowanie na strychu posadzki
    > i polozenie na kleju styropianu 10cm podlogowego (frezowanego) przy
    Daj spokój z gruntowaniem tylko szybko ułóż styropian tak jak ci radzi
    ptoki żebyś zdąrzył na tą zimę, od razu na piętrze będzie cieplej.
    Potem na niego połóż deski aby sie dało chodzić po strychu.
    Na ścianki kolankowe także daj, tam juz przyklej co najmniej 0.5 a lepiej
    1m.
    Jak masz możliwość to spróbuj jeszcze przed zimą ocieplić chociaż jedną
    ścianę
    zewn najlepiej północną, samym styropianem, jak będzie zimno to klej na
    piance
    do styro, ja cały dom zrobiłem trzyma super ale przez pierwszych parę
    minut trzeba
    trzymać płyty zanim zgęstnieje i zwiąże, ja przybijałem gwożdziami 12cm po
    2 na
    płytę co betonu komórkowego :) po półgodzinie je wyjmowałem.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2010-10-31 21:19:55
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-31 22:02, janusz_kk1 pisze:

    > Daj spokój z gruntowaniem tylko szybko ułóż styropian tak jak ci radzi
    > ptoki żebyś zdąrzył na tą zimę, od razu na piętrze będzie cieplej.

    Zamiast styro lepsza byłaby wełna. Pomiędzy styropianem zawsze będą
    szpary. Jednak jeśli styropian, to w kilku warstwach poprzekładanych. W
    sumie danie nawet 20cm styropianu w czterech warstwach po 5cm powinno
    dać efekt. Gdyby przynajmniej na najniższej warstwie uszczelnić szpary
    pianką to by dużo dało. Na styropian można dać płytę OSB żeby można było
    chodzić.

    Jeszcze jedna rzecz. Jeśli budynek nie będzie ocieplony z zewnątrz to i
    tak ciepło ze stropu będzie wylatywało na boki więc ocieplanie ścian od
    środka ma mały sens. Odradzałbym - może się pod spodem zbierać wilgoć.

    M.

  • 6. Data: 2010-10-31 22:59:56
    Od: "amir" <a...@g...pl>

[...]

    na kleju chcialem dac, aby dobrze do siebie dolegał, ale faktycznie
    taniej wyjdzie na przekładkę po 5cm, sciany zrobie na piance i czesc murłat
    ktora od wewnąrz nie jest obmurowana, od gory dam wełny ile wejdzie tylko
    a od zewnątrz pozniej pojdzie styropian 10cm, ale to juz w przszlym roku.
    mysle, ze efekt powinien byc skoro na parterze jest juz znacznie cieplej niz
    na piętrze
    a grzejniki tak samo dobrane.

    dzieki wszystkim za podpowiedzi

    BTW. powiedz mi jeszcze jedno, nowy buynek z porothermy chcialbym robic
    na kleju do styro, chociaz z ekipą cięzko, cos boją sie tej technologii, czy
    dawales kołki?
    do porothermu ciezko gwozdziami będzie przytrzymac.
    czy gruntowałeś sciany?
    Czy piankowałeś dookoła każdą płytę bez pozostawienia szpar?
    styropian dawales frezowany?
    czu faktycznie zuzycie wychodzi takie jak podaje producent?

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-11-01 00:57:57
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message

> [...]

    Prawda. Porozkładać 2 warstwy o połowę cieńszego na przemian. Szkoda kleju
    tylko czymś wypada to przycisnąć.

    >Potem na niego połóż deski aby sie dało chodzić po strychu.

    O właśnie.

    Tam gdzie trzeba kleić to przyklej a na resztę szkoda kasy.

  • 8. Data: 2010-11-01 01:01:48
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "amir" <a...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > czy

    > do porothermu ciezko gwozdziami będzie przytrzymac.

    Ty ten porotherm obleć szprycem cementowym. Niech ci wykonawcy zrobią taką
    cienką zatartą warstewkę żeby ten porotherm nie przewiewał, bo bedzie w nim
    wiatr.
    ty masz tam pustaki murowane na placki z tego co pamietam :-)
    Walnij tynk i nie dyskutuj z wujkiem :-) Dopiero później na to styropian.
    Gruntuj i pod szpryc i po szprycu pod styropian.
    Klej oczywiście piankowy.

  • 9. Data: 2010-11-01 08:01:12
    Od: "amir" <a...@g...pl>

> [...]
    > Walnij tynk i nie dyskutuj z wujkiem :-) Dopiero później na to styropian.
    > Gruntuj i pod szpryc i po szprycu pod styropian.

    tak jak mowisz szli na latwizne, nie dawali na calej powierzchni
    zaprawy

    rozwazam otynkowanie calego domu w pierwszej kolejnosci
    nie jest to taki duzy koszt ok 5-7tys wycenili

    rok pomieszkac a pozniej ocieplenie na piance
    tylko na 6 ekip jakie pytalem nie chca robic na piance
    ocieplenia, wykrecaja się
    chyba chodzi o problem z rownym ulozeniem plyt

  • 10. Data: 2010-11-01 09:00:10
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 31-10-2010 o 23:59:56 amir <a...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > murłat
    > ktora od wewnąrz nie jest obmurowana, od gory dam wełny ile wejdzie tylko

    Tylko tej wełny nie ubijaj, powkładaj ją luźno tak jak jest w macie,
    ubita traci właściwości, od góry(dachu) przykryj membraną a ją przystrzel
    zszywkami do więźby tak aby wełna od góry oddychała a wiatr nie wywiewał
    z niej ciepła.

> [...]
    >
    > BTW. powiedz mi jeszcze jedno, nowy buynek z porothermy chcialbym robic
    > na kleju do styro, chociaz z ekipą cięzko, cos boją sie tej technologii,
    Wiekszość ekip jedzie starym klejem, chociaż jak ostatnio czytałem to
    mocno spadła
    jakość i coraz gorzej on klei. Mój dom jest na górce, wieje okrutnie(halny
    i te sprawy)
    a styropian miałem całą zimę tylko przyklejony bez siatki, niekompletnie i
    nic nie odpadło,
    a sąsiadce której firma robiła ocieplenie, część styropianu zerwała jej
    wichura, miała
    klejone na zwykłym kleju.

    > czy dawales kołki?
    Nie, nie trzeba, piana znacznie mocniej klei od kleju, styropian sie
    rozerwie a piana
    nie puści.

    > do porothermu ciezko gwozdziami będzie przytrzymac.
    No to jest problem, u mnie wiało i dlatego tak mocowałem,
    jak nie będzie wiatru to nie będzie problemu, po 10-15minutach
    ytrzeba styropian docisnąć po piana lekko rośnie,ale już jest wtedy gęsta
    i trzyma dobrze.

    > czy gruntowałeś sciany?
    Nie, nie trzeba

    > Czy piankowałeś dookoła każdą płytę bez pozostawienia szpar?
    Nie jechałem wężykiem wkoło płyte tak 5cm od brzegu aby baranek miał 2-3cm
    wysokości
    i przez środek po długosci płyty i to wystarczy.

    > styropian dawales frezowany?
    Nie zwykły.

    > czu faktycznie zuzycie wychodzi takie jak podaje producent?
    Jak na początku liczyłem to nawet udawało mi sie trochę więcej
    zrobić, ale przy solidnym piankowaniu płyty jak napisałem
    wyżej tak wychodzi, no i pardzo sympatycznie sie to robi,
    samemu naprawdę dużo zrobisz i najważniejsze można robić
    w zimie, oczywiście styropian musi być suchy bo się
    piana do niego nie przyklei.

    --
    Pozdr
    JanuszK