  • Data: 2013-10-29 12:04:48
    Temat: Re: odkurzacz centralny - zrób to sam
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > A czy jedna amatorska instalacja się liczy:-) Zwróć uwagę na gniazda i
    > osprzęt, czy jak zrobisz na Borysowskim to czy nie będziesz skazany tylko
    > na nich.

    sa jeszcze przejsciowki w obie strony.
    Ja dalem zwykle rurki bo sie ladnie miescily w 1 warstwie 5cm styropianu

    > Ja robiłem na tych standardowych, sklejanie z mufą też jest dobre,
    > ponieważ ona ma w środku taki ząbek ogranicznik, jak dotniesz rurę prosto
    > to ona dochodząc z dwóch stron do tego ogranicznika złączy się jakby
    > przejścia nie było. Oczywiście to teoria, nie zawsze się tak da idealnie.
    >
    > Uwaga, jak będziesz kleił sam, to nie przekręcaj elementów podczas
    > sklejania!

    Chyba zawsze przekrecalem ;) Czy to bedzie teraz nieszczelne?
    Ten zakaz przekrecania kojarzyl mi sie ze zgrzewaniem rurek wodnych PP.
    Co do klejenia - zawsze smarujemy rure zeby waleczek z nadmiaru kleju byl na
    zewnatrz.

    > Skomplikowane to nie jest, wystarczy trochę logiki, jak najmniej
    > łuków a jak już to łagodne.

    Poczytaj PDFy producentow, zawarli tam chyba wszystkie reguly, i jakich bledow sie
    wystrzegac.

    > Robi się przyjemnie, tylko klej szybko łapie.
    > Zrób najpierw wszystko na sucho i potem klej.

    Warto ustalic kolejnosc klejenia, zeby niespodzianek nie bylo. Raczej od strony
    odkurzacza.

    Ja zestawu gotowego nie bralem bo tam prawie same luki 90st, a potrzebowalem prawie
    same 45st.

    bajcik