  • Data: 2010-10-20 09:58:57
    Temat: Re: odpowietrzanie grzejnika (laik)
    Od: "szparag" <n...@n...ie> szukaj wiadomości tego autora

    news:1403e720-b7ba-4e0b-8868-67889708556a@t20g2000yq
    a.googlegroups.com...
    > typowym objawem zapowietrzenia jest
    > grzejnik zimny u góry. Jeśli jest zimny u dołu, wskazywałoby to raczej
    > na
    > zbyt mały przepływ wody w instalacji.

    o właśnie to miałem napisać... niby różnica mała, góra-dół, a
    zasadniczo inna przyczyna :-)

    > Skręcone na minimum znaczy najmocniej, jak się da. Masz zero - skręć
    > na
    > zero.

    tu bym się nie zgodził, jak zakręci, i ruszy odpowietrznik, to
    ciśnienie spadnie, trochę powietrza pójdzie, a reszta zostanie, woda
    nie ma takiej ściśliwości, żeby wypełnić cały grzejnik po rozprężeniu,
    ale to oczywiście nie w tym przypadku o jaki pyta pytający, tu raczej
    zadałbym pytanie: jakie to grzejniki? tzn. czy stare żeberka żeliwne,
    czy też nowocześniejsze z zaworkami zasilającym i odpływowym na
    śrubunkach, jeśli ta druga sytuacja, to odkręcaj, panie, te zaworki na
    maksa:-) i patrz czy hajcuje... :-), a jak pierwsza, to dzwoń do ADMu
    i opieprzaj palacza, że pompy za bardzo oszczędza...
    a odpowietrznik zostaw, jeszcze się nim nakręcisz po rozkręceniu
    sezonu zimowego :-)

    Jest to mały grzejnik konwektorowy, o wymiarach 60x60cm, podłączany po
    prawej stronie u góry, odpływ na dole również po prawej.
    Po lewej natomiast u góry mam ten odpowietrznik, do którego dokupiłem
    kluczyk w sklepie z instalacjami, a na dole jakaś śruba, której nie mam
    zamiaru ruszać, to nazywacie śrubunkiem? Nie wiem co jeszcze mógłbym
    podać ;)
    Stare żeberka chyba nie miały żadnych łatwo dostępnych odpowietrzaczy i
    faktycznie tam było trzeba wszystko rozkręcać i robił to gość z
    administracji, robiąc syf w całym pomieszczeniu.