    From: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: odpowietrznik automat
    Date: Mon, 3 Jan 2011 10:06:00 +0100

    Użytkownik "jagr" <j...@W...fm> napisał w wiadomości
    news:4d218940$0$2453$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Niestety u mnie zapowietrzanie następowalo właśnie przez odpowietrznik
    > Nie wiem jak to możliwe, ale faktem jest że po zakręceniu "wętylka"
    > problemy zniknęły.
    > U mnie odpowietrznik jest przy za kotłem a przed pompą, może to ta
    > bliskość pompy powodowała problemy.
    > W sumie jak się na tym zastanowić to rzeczywiści ciąg pompy mógł być
    > taki że zaciągała powietrze przez odpowietrznik.

    Tylko za niskie ciśnienie w układzie może to spowodować.

    Ja się spotkałem z czymś podobnym ale nie bezpośrednio z winy za niskiego
    wstępnego ciśnienia. Czasem jest tez tak że jakiś fragment układu z jednej
    strony odcinany jest np. jakiś zaworem trójdrogowym albo termostatycznym a z
    drugiej strony jest sobie zawór zwrotny. Wszystko jest OK gdy układ pracuje
    ale gdy obieg stanie czynnik się wychłodzi w tej odciętej części więc się
    skurczy i ciśnienie spadnie do zera albo nawet poniżej powodując
    zaciągnięcie powietrza przez odpowietrznik. Dlatego gdy czegoś takiego się
    spodziewamy powinno się stosować mikrobypasy po to tylko aby stabilizować
    ciśnienie we wszystkich częściach.

    Marek