  • Data: 2011-12-18 15:11:36
    Temat: Re: ogrzewanie nadmuchowe
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake> szukaj wiadomości tego autora

    > [...]
    > I tobie też tak radzę. Jak chcesz grzać prądem to masz dwa wyjścia, tak jak
    > ci już radzili piece akumulacyjne albo ja ci proponuję podłogówkę ale z
    > kablami grzejnymi,
    > jak dobrze ocieplisz dom i przypilnujesz tego to z kosztami ogrzewania możesz
    > zejść nawet poniżej gazu grzejąc podłogę w taniej taryfie, a jednocześnie
    > [...]

    Tak sie tylko zastanawiam z tymi kablami grzejnymi, czy one są jakieś
    "inteligentne" ? W sensie, że nagrzewają się np. tylko do 30 stopni ? ...
    ... a potem tylko na tych fragmentach, gdzie faktycznie istnieje odbiór
    ciepła ?

    Bo przy podłogówce wodnej sprawa jest prosta - płynie sobie woda o temp.
    powiedzmy tych 30st. I jeśli fragment podłogi jest dobrze wyizolowany,
    leży na nim powiedzmy dywan, a na dywanie gruby materac, to woda nagrzeje
    podłogę (wylewkę) do tych 30 stopni... ale później już nie... większa
    temp. tam nie zaistnieje, woda przepływająć pod materacem nie będzie
    się wychładzać... i odda ciepło tam gdzie będzie mogła, czyli np.
    w korytarzu pokrytym terakotą...

    A jak się zachowa kabel grzejny ? Będzie mniej grzał pod owym "materacem" ?

    Nie wiem, dlatego pytam :) Bo sam pomysł elektrycznej podłogówki w dobrze
    zaizolowanym domu do mnie przemawia, ale nie wiem właśnie jak ten kabel
    grzejny się zachowuje w sytuacji, kiedy nie można odebrać od niego ciepła.

    Pozdrawiam,
    Aleksander.