  • Data: 2013-09-23 16:35:00
    Temat: Re: okap kuchenny
    Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-09-23 15:19, gary pisze:
    > Mnie tam wszystko jedno, ma ciągnąć, nie zardzewieć po roku i nie
    > kosztować majątku.
    > Brałem pod uwagę coś takiego
    > http://sklep.dospel.com/?248,wd-150-ii
    Podałem przykład wentylatora pierwszy z brzegu. Ten najmniejszy Dospel
    ma podobne parametry, a nawet jest nieznacznie silniejszy. Do tego
    sprzedają regulator za niecałą stówkę, tylko wcześniej dopytaj, czy się
    nada (pewnie tak). Z dławikami bym nie kombinował, chyba że dla
    zaspokojenia ciekawości.

    > Właśnie chodzi mi o opinię kogoś kto już taką konfigurację wykonywał,
    > czy standardowy kanał wentylacyjny z cegły nie robi za dużych oporów.
    Przy takiej małej długości kanału to jest bez znaczenia, czy z cegły,
    czy z gładkiej blachy. Mam nadzieję, że kanał ma przynajmniej 150x150mm
    przekroju.

    > Może z góry założyć wentylator o większej mocy żeby uzyskać ciąg w
    > pochłaniaczu na sensownym poziomie.
    To jest obojętne, czy wentylator ssie, czy tłoczy.
    Kieruj się doborem tak, aby wentylator pasował do komina i miał podobną
    wydajność, co oryginalny z okapu. Okapy Amica mają ok 500-800 m3/godz, a
    ten Dospel 600, więc podobnie. U mnie okap włączam na 4 bieg tylko, jak
    coś wykipi, albo się przypali, czyli rzadko. Zwykle leci na 1 albo 2
    biegu, czasami na 3. Faktem jest, że hałasuje bardzo i żadna przyjemność
    go słuchać. Mój obecny okap jest taki:
    http://www.amica.com.pl/pl,produkt,okap-kuchenny,okc
    952g,810,2.html

    > Osobna kwestia to regulacja mocy (2 lub 3 stopniowa)
    Kup regulator i będzie spokój.
    Jacek