  • Data: 2013-09-25 21:07:38
    Temat: Re: okap kuchenny
    Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-09-25 20:48, Grzegorz pisze:
    > Najmniejszy wentylator z zestawu ma wydajność 600 m3/h.
    > Przy wysokości sufitu 2,4 m to jest powietrze z powierzchni 250m3.
    > Skąd to powietrze zwłaszcza zimą brac?
    600 m3/godz, to on ma przy zerowym oporze przepływu, tak więc nie ma
    obaw, że nas wyssie razem z powietrzem z chałupy, tak samo, jak nie
    wysysa okap Amica.

    > Jest tam w tabeli, że do silnika wentylatora jest dołączony kondensator.
    > Domyślam się, że przesuwajacy fazę.
    > Zatem jest tam silnik trójfazowy z kondensatorem.
    > Takie silniki nie mają regulacji obrotów.
    > Wskazany regulator jest triakowym ściemniaczem.
    > Pomijając, że jak na regulator triakowy jest 10 krotnie za drogi
    Jak masz za 10 zł regulator triakowy, to chętnie kupię od Ciebie kilka
    po 20 zł. Zarobisz, a ja się ucieszę.
    > to regulacja fazowa w silniku trójfazowym powoduje
    > dramatyczną utratę momentu obrotowego.
    > Małe obroty silnika wynikają z małej mocy dostarczanej do silnika.
    > To pseudoregulacja.
    Alternatywą jest zabudowa falownika za minimum 500 zł.
    Ja nie mam takiego regulatora, ale kolega ma do wentylatora kominkowego
    i działa bezbłędnie, chociaż może technicznie jest to mało eleganckie do
    silnika asynchronicznego.
    > Takie silniki na małych obrotach się zacierają.
    > Po pewnym czasie silnik na najnizszych stopniach regulacji
    > nie bedzie kręcił.
    A tej teorii nie ogarniam. Niby dlaczego?

    JAcek