    From: gary <g...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: okap kuchenny
    Date: Mon, 23 Sep 2013 22:55:08 +0200

    W dniu 2013-09-23 22:24, forestdumb pisze:

    > A co tam jest za ustroj ze nie halasuje... bo mysle ze jednak halasuje,
    > cudow nie ma. Szum powietrza bedzie, tylko wibrace i halas z lozysk moze
    > byc mniejszy o ile dobrze wykonali. Kominowy bedzie najlepszy o ile ktos
    > ma taka mozliwosc, domek itd.

    Oczywiście że hałasuje, (60-70 dB) czyli tak jak okap, ale nie w
    pomieszczeniu w którym przebywasz, a świst łopatek wirnika odśrodkowego
    zostaje "na dachu" na otwartej przestrzeni. podobnie ma się rzecz z
    wibracjami od niewyważonego wirnika i drganiami 50 Hz wywołanymi
    elektrodynamicznym działaniem uzwojenia silnika.
    Jeden z okapów który włączyłem w sklepie powodował wibracje całej szafki
    i wyraźnie słyszalne buczenie które niosło się po całej konstrukcji.
    (jakiś lepszy model teleskopowy)

    Pozostaje jeszcze jedna kwestia, gdzie kupić nowy estetyczny okap do
    zabudowy z wymiennymi filtrami metalowymi BEZ WENTYLATORA :)
    Podejrzewam że sam wentylator to 60 % ceny okapu
    Jeśli policzyć 400 zł za składany okap, 400 za wentylator 100 za
    regulator to robi się zabawka za prawie 1000 zł nie licząc własnej roboty.