  • Data: 2018-04-09 21:04:16
    Temat: Re: ompa ciepła vs panele PV
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zgubiłem wątek, - Ty też :-) - ja miałem jedynie zastrzeżenia to tego
    > zdania:
    >
    > "Bo Niemcy są oszczędni i potrafią liczyć, a przy tym po prostu ich
    > stać. Niemiec jak policzy, że przez kolejne 10 lat dołoży do
    > ogrzewania więcej niż by wydał na nową sprężarkę to woli ją od razu
    > wymienić i zaoszczędzić."
    >
    > Moje zdanie jest takie, że to wysokie koszty usług na "zachodzie"
    > skutkują takim a nie innym zachowaniem konsumentów. Wątek poboczny
    > dotyczący rynku aut jest tutaj mało istotny.
    >
    > TG

    Widzisz tu jakąś sprzeczność?

    Przecież obydwaj mówimy to samo. Tyle, że Ty piszesz tylko o drogich
    naprawach, a ja o dokładaniu przez kolejne 10 lat mając w domyśle
    zarówno koszty napraw jak i koszty związane z mniejszą sprawnością. Sens
    jest dokładnie taki sam. Twierdzę, że Niemiec umie liczyć i porównywać
    co mu się lepiej opłaci. Czy dokonywać drogich napraw, pomimo, że i tak
    będą tańsze od zakupu nowej pompy czy też po prostu wymienić pompę na
    nową niezależnie czy już się popsuła czy też przewidywalnie może się
    popsuć.

    Z tymi kosztami napraw to także nie ma co dramatyzować, bo są one
    porównywalne w Niemczech jak i w Polsce. Rzecz polega na tym, że nikt
    nie naprawia padniętych sprężarek tylko wymienia je na nowe. W Niemczech
    co prawda taka usługa jest droższa niż w Polsce, ale sama sprężarka
    relatywnie jest o wiele tańsza dla Niemca. Usługa oczywiście kilka razy
    droższa, ale także i kilka razy więcej od Polaka zarabia Niemiec.