  • Data: 2017-07-07 20:37:52
    Temat: Re: oplacalnośc pieców C.O.
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 7 lipca 2017 19:39:34 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Tony wody już wylano w temacie (trzeba teraz wentylować bo grzyb się wda).
    > Więc i ja doleję nieco swego :]
    >
    > Skoro chata użytkowana łykędowo, a właściciel przywykły do bulenia
    > frycowego za prąd, to ja bym poszedł w tą wersję z kotłem elektrycznym,
    > a do tego dorzucił ze 3kW paneli foto. Powinno naciułać w ciągu roku
    > tych kilowatogodzin na tyle, żeby zimą utrzymać te +7 w środku
    > a w weekendy dogrzać. Wadą jest fakt, że trzeba te 13-15 tysi wyłożyć
    > na raz, ale potem jest już lżej bo nie trzeba zanosić kasy prądorobom.
> [...]

    I za chwile pytanie o koszt monitoringu, kamer it bo chata niezamieszkałą a panele
    błyszczą pewnie kupiec się znajdzie.
    A powazniej:
    15tysi piszesz- przeca to w rozsądnym czasie się nie ma szans zwrócić.
    Póki co to panele są dla hobbystów którzy na koszty nie patrzą.
    Nawet dla dłubaczy na dzis panele bez sensu co pewnie po Sobie widzisz- tu kupiłeś
    coś, tam kupiłeś coś tam, tu poskładałeś, tam zapłaciłeś za montaż, czy co tam
    jeszcze a z IKEA taniej bez dotknięcia ręką z Twoje strony są na dachu.